Tivoli. PR-foto.

Tivoli opjusterer forventningerne til året

En god start på sommersæsonen betyder nu, at Tivoli forventer større indtjening i løbet af året, end man ellers havde lagt sig fast på. Den forventede omsætning ligger et godt stykke over milliarden.

Sommersæsonen er for alvor gået i gang, og siden Tivoli slog dørene op den 1. april i et år, hvor forlystelsesparken kan fejre sit 180-års jubilæum, har der været mere aktivitet end forventet i Georg Carstensens gamle have, som er Danmarks største turistattraktion, når det gælder gæstetal.

Det får nu Tivoli til at til at opjustere forventningerne til året. Ved årets begyndelse forventede Tivoli en omsætning på niveau med 2022 svarende til 1.100 millioner kroner og et årsresultat før skat på mellem 50 og 70 millioner kroner, oplyser Tivoli i en pressemeddelelse.

Men indtjeningen i april og maj måned har sammenlignet med samme periode i tidligere år slået rekord, og den forbrugsmæssige afmatning har ikke været så slem, som forlystelsesparken først havde frygtet.

Godt vejr, kultur og god mad tiltrækker gæster
Tivoli forventer nu, at omsætningen kommer til at lyde på 1.150 millioner kroner, og man opjusterer nu det forventede årsresultat før skat med 20 millioner kroner. Forventningen lyder ny på et årsresultat på mellem 70 og 90 millioner kroner.

Årets sæson er indtil videre blevet hjulpet godt i gang af godt forårsvejr, men Tivoli peger også på et godt kulturprogram samt en række gastronomiske nyheder som en årsag til, at flere gæster har søgt mod forlystelsesparken.

”Tivoli har fået en rigtig god start på sommersæsonen, med mange gæster i påsken og i månederne frem hjulpet af godt vejr. Gæsterne har taget flot imod de mange nyheder på gastrofronten, forestillinger i Salene er velbesøgte, forlystelserne kører, og vi har oplevet fin tilslutning til koncerterne. Den forventede afmatning i privatforbruget og forventning til stigning i energipriser, ser samtidig ud til at være markant mindre end frygtet. Det er meget glædeligt. Vi er optimistiske i forhold til resten af året,” udtaler Tivolis administrerende direktør, Susanne Mørch Koch.

Tivoli konstaterer, at turisternes forbrugsvaner efterhånden ligner sig selv fra tiden før COVID-19, men at der fortsat er et potentiale for at tiltrække flere svenskere og nordmænd i løbet af året.

 

Relaterede artikler:

Holder fast i forventninger trods kvartalsunderskud

Melder om god start på sæsonen

Tivoli tager hul på rund jubilæumssæson