VisitDenmarks administrerende direktør, Katja Moesgaard. (Foto: VisitDenmark | PR)

Katja Moesgaard sætter nyt direktørhold i VDK

VisitDenmark ønsker nu at styrke sit arbejde ved at etablere en ny direktørgruppe. Det overordnede formål er at sikre, at organisationen kommer i mål med sin 2030-strategi. Det betyder samtidig et farvel til en markant profil.

Fra dags dato, den 15. januar, er der sket ændringer i den måde, VisitDenmark bliver ledet på. Det oplyser VisitDenmark i en pressemeddelelse.

Således har organisationen valgt at oprette en ny direktørgruppe, som skal sikre, at VisitDenmark når i mål med sin strategi ”Turisme vi kan leve af og leve med mod 2030.”

Den nye direktørgruppe består af administrerende direktør Katja Moesgaard, marketingdirektør Line Nøhr Kobzili, international markedsdirektør Mads Schreiner, økonomidirektør Flemming Bruhn og en nyoprettet stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør, oplyser VisitDenmark.

”VisitDenmark skal også fremadrettet være med til at sikre vækst og udvikling i dansk turisme, og det kræver en endnu tættere relation til vores interessenter, et øget fokus på markederne, og at vi er skarpe inden for blandt andet digital udvikling, marketing, formidling af viden og bæredygtighed,” siger administrerende direktør i VisitDenmark Katja Moesgaard.

Hun tilføjer:

”Med den nye direktørgruppe får vi et stærkt hold, der favner VisitDenmarks kernekompetencer og gearer organisationen til at nå i mål med vores strategi.”

Betyder farvel til kendt ansigt
Det nye lederhold i VisitDenmark betyder samtidig et farvel til kommunikationschef Anders Rosbo, som ifølge VisitDenmark har indgået en gensidig fratrædelsesaftale med organisationen.

Det skyldes, at den nye stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør betyder, at hans stilling nedlægges.

Rosbo har under sin ansættelse været med til at synliggøre VisitDenmark i medierne, opbygget gode relationer til væsentlige interessenter og sat bæredygtighed på dagsordenen. Derudover har han været en meget vellidt leder for sine medarbejdere, skriver VisitDenmark.

I den nye direktørgruppe bliver Line Nøhr Kobzili ansvarlig for strategisk marketing. Hun tiltrådte som marketingdirektør i VisitDenmark den 1. januar 2024 og kommer fra en stilling som marketingdirektør i Tivoli.

Mads Schreiner bliver udnævnt til international markedsdirektør og får ansvar for at forankre VisitDenmarks markedsstrategi på tværs af alle markeder. Han har indtil nu været markedschef i Tyskland og vil indtil videre fortsat have ansvar for det tyske marked.

Flemming Bruhn fortsætter som økonomidirektør og som markedschef for Sverige og Asien. Dertil kommer den nyoprettede stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør som får ansvar for Data & AI, Analyse og Corporate Kommunikation.

Ud over direktørgruppen etableres to stabsfunktioner med henholdsvis Annette Conrad Jarly som politisk og strategisk chef og Sanne Larsen som HR chef.

VisitData vil fortsat blive drevet af Jan Voetmann som chef for Data & AI og vil få en central placering som en del af afdelingen Kommunikation og Udvikling, oplyser VisitDenmark.

”Den nye direktørgruppe skal sikre en fortsat høj faglighed i VisitDenmark og samtidig skabe større sammenhæng i vores opgaver på tværs af organisationen og dermed større værdi for vores interessenter. Også derfor har det været vigtigt at løfte markederne ind i ledelsen af VisitDenmark, samtidig med at vi sætter endnu større fokus på udvikling end hidtil,” siger Katja Moesgaard.

 

Relaterede artikler:

VisitDenmark udnævner to nye chefer

VisitDenmark ansætter ny marketingchef

Hun skal overtage direktørposten i VisitDenmark