Katja Moesgaard tiltræder 1. oktober som ny adm. direktør for VisitDenmark. (Foto: VisitDenmark | PR)

Hun skal overtage direktørposten i VisitDenmark

Den nye direktør, der skal stå i spidsen for VisitDenmark efter Jan Olsens afgang senere på året, er nu fundet. Den nye direktør har dybe rødder i marketing og branding, lyder det.

Fra den 1. oktober 2023 hedder den administrerende direktør i VisitDenmark Katja Moesgaard. Det har VisitDenmark netop offentliggjort i en pressemeddelelse.

”Katja er en meget stærk profil med åbenlyse kompetencer og relevante erfaringer, som bliver et godt match ind mod de opgaver og udfordringer, som vi står overfor i de kommende år, hvor vi blandt andet skal lykkes med at understøtte en fortsat bæredygtig vækst for dansk turisme,” fortæller VisitDenmarks formand, Niels Jørgen Jensen.

Han tilføjer:

”Med Katja får vi en stærk administrerende direktør, der blandt andet har dybe rødder fra marketing, branding og kommerciel forretningsforståelse og samtidig også har værdifulde erfaringer med at drive forretningsaktiviteter i et omfattende stakeholderlandskab.”

Katja Moesgaard har senest været selvstændig inden for bestyrelsesarbejde, strategisk rådgivning og branding. Hun var mellem 2021 og 2022 administrerende direktør for kommunikationsbureauet Mindshare, og var fra 2018 til 2020 næstkommanderende i F.C. København/Parken Sport og Entertainment som vicedirektør.

Inden da var hun mellem 2011 og 2018 administrerende direktør i DBU A/S.

Skal spille for sit eget land
Katja Moesgaard glæder sig over, at det nu er hende, som skal stå i spidsen for Danmarks markedsføringsindsats til turister.

”Først og fremmest er jeg utrolig stolt og glad over, at VisitDenmarks bestyrelse har valgt mig som den nye administrerende direktør. Nu har jeg bevæget mig meget i sportens verden, og hvis jeg skal bruge en metafor, er det at arbejde for VisitDenmark lidt ligesom at spille for sit eget land,” siger hun.

Hun fortæller, at VisitDenmarks kerneopgave med hendes øjne er at være med til at sikre bæredygtig vækst i dansk turisme.

”Jeg er meget motiveret af at skulle stå i spidsen for VisitDenmark, hvis fornemmeste opgave er at åbne øjnene for Danmark overfor de udenlandske turister og på den måde være med til at sikre en bæredygtig vækst i dansk turisme i de kommende år,” siger hun.

 

Relaterede artikler:

Over 100 i spil som ny VisitDenmark-direktør

75 vil være VisitDenmarks nye direktør

VisitDenmarks administrerende direktør stopper