Christina Eiby. PR-foto.

Hun skal stå i spidsen for ny dataplatform

VisitDenmark har fundet personen, der skal binde trådene sammen i driften af den nye nationale dataplatform. Det er vigtigt, at der skabes værdi for alle aktører på platformen, lyder det fra den nye chef.

Mens alle landets 19 destinationsselskaber er kommet med i VisitDenmarks nye, nationale dataplatform VisitData, og er gået i gang med at udvikle produkter på platformen, får andre virksomheder også mulighed for at få adgang til platformen ved indgangen af 2024, og for at sikre den gode brugeroplevelse har VisitDenmark nu ansat Christina Eiby som platform lead.

Hun skal bidrage til at sikre, at alle brugere oplever, at processer, struktur og design bedst muligt understøtter deres behov, når de gør brug af platformens produkter, oplyser VisitDenmark.

VisitData er et samarbejde med Dansk Kyst- og Naturturisme, NTT Data Business Solutions A/S og VisitDenmark, og den bygger på projektet Destination Digital, der oprindeligt blev til på Rømø, og som siden da er blevet skaleret til den nationale platform, som officielt var klar til at blive taget i brug i slutningen af maj måned.

I september måned blev udvalgte medarbejdere i landets destinationsselskaber oplært til at bruge platformen, og tanken er, at den nye adgang til data skal styrke dansk turisme på hidtil usete måder.

Har stor erfaring med digital udvikling
Christina Eiby kommer til VisitData med 10 års erfaring med at arbejde med digitale produkter. Hun har gennem ni år arbejdet for Boliga Gruppen, som driver onlineportaler inden for boligmarkedet, først som produktchef og sidenhen chef for digital udvikling i virksomheden. Hun har også en diplomuddannelse i digital konceptudvikling.

I sin stilling i Boliga Gruppen havde Christina Eiby ansvar for udvikling og drift for 10 platforme og apps.  Her har hun blandt arbejdet med optimering af produktstrategier, handlingsplaner og kvalitetssikring. Selv lægger Christina Eiby vægt på det nationale perspektiv i dataplatformen.

”Det er vigtigt for mig, at der er tale om et nationalt projekt, der skaber værdi for mange, ja faktisk for alle aktører i dansk turisme. Og jeg er overbevist om, at VisitData også vil vise sig at leve op til mine ønsker om at have et arbejdsliv, hvor hver dag byder på nye opgaver,” siger hun.

Hun fortæller, at hun på et personligt plan er glad for nu at være en del af turistbranchen.

”Jeg er meget glad for at komme til turismen. Jeg har en baggrund som leder i Sticks’n’Sushi koncernen, og mine fem år i servicebranchen har således sat sig sit spor i mit hjerte. Derfor er jeg også begejstret over at kunne bringe mine digitale kompetencer i spil på endnu en bane, der bygger så stærkt på relationer,” siger Christina Eiby således.

 

Relaterede artikler:

Destinationer sparker ny dataplatform i gang

Endelig er den her: Ny dataplatform styrker turismen

VisitDenmark ansætter ny marketingchef