Jesperhus Feriepark. Foto: Jesperhus Feriepark.

Kendt feriepark vinder hæder fra besøgende

Limfjordens mest besøgte attraktion er blandt de 10 procent højest rangerende attraktioner i verden, når det gælder kundetilfredshed. ”Det er et skulderklap til vores personale,” siger direktør.

Med 259.353 besøgende i 2022 var Jesperhus Feriepark på Mors Destination Limfjordens mest besøgte turistattraktion.

Og nu tyder noget på, at de mange gæster, ferieparken får besøg af i løbet af et år, også er bragende tilfredse med produktet.

I hvert fald har Jesperhus netop vundet prisen Tripadvisor Travellers Choice 2023, som kun gives til de attraktioner, som ligger blandt de 10 procent højeste i gæsteanmeldelserne på hjemmesiden.

”Det er stort at få international hæder, og det er et kæmpe skulderklap til vores personale, der hver dag gør deres yderste for, at vores gæster får en god oplevelse i Jesperhus. Vi investerer løbende betydeligt i at udvikle publikumsoplevelsen. Det tager vores gæster godt imod, og det er en væsentlig årsag til, at vi får den her hæder af Tripadvisor,” siger administrerende direktør for Jesperhus, Thomas Buch Tøstesen.

Han fortæller, at der stadig er meget aktivitet i ferieparken, selvom sommersæsonen er ved at gå på hæld.

”Vi har stadig mange, der er på sensommerferie, ligesom mange tager en forlænget weekend i Jesperhus hen over efteråret,” siger han.

Ejet af svensk campingkæmpe
Indtil 2021 var Jesperhus Feriepark et familieejet foretagende under de fire Overgaard-brødre, Jesper, Karsten, Ole og Peter, der selv overtog driften fra deres forældre.

De valgte dog at sælge virksomheden til Skandinaviens største campingkoncern, First Camp, for et uoplyst beløb.

First Camp ejer i Danmark 14 campingpladser ud over Jesperhus. Koncernen selv er ejet af kapitalfonden Norvestor, der udelukkende investerer i nordiske virksomheder.

Johan Söör, koncernchef hos First Camp, har tidligere fortalt til Turisme24.dk, at First Camp i Danmark foreløbig omsætter for 250 millioner danske kroner, samt at First Camp største gæstesegment i Danmark netop er danskere fulgt af mange tyske gæster på en række af de danske destinationer.

I samme ombæring fortalte han også, at koncernen fortsat har planer om at bliver større på det danske marked.

 

Relaterede artikler:

Fire brødre sælger kendt dansk forlystelsespark

Stor turismeaktør skifter landechef i Danmark

Campingkæmpe vokser atter i Danmark