Da First Camp i denne uge udbød 1.000 såkaldte autocamperpas blev de udsolgt på et døgn og trak kunder til fra flere lande. “Interessen for autocamping udvikler sig ganske heftigt,” siger chef.
Tidligere i denne uge lancerede First Camp, der er Skandinaviens største campingkæde, et nyt produkt, som henvender sig til de personer, der foretrækker at tage af sted i en feriebolig, som har fire hjul under sig.
Det kaldes Autocamperpasset, og det fungerer således, at kunder, der betaler de 199 kroner, som det koster, derefter kan campere for en pris på 165 kroner per nat i løbet af ugerne 15 til 24 samt 32 til 52 på en række af First Camps danske, svenske og norske destinationer.
Passet er dog begrænset til 50 overnatninger, og det gælder ikke til eksempelvis First Camp Lakolk Strand på Rømø og Jesperhus, ligesom det herhjemme heller ikke er gyldigt på Kristi himmelfartsdag og den efterfølgende weekend samt i pinseweekenden.
Svenskere købte størstedelen
I første omgang blev der udbudt 1.000 pas til salg onsdag eftermiddag, og de blev udsolgt på under et døgn, hvilket kom bag på campingkæden. Det fortæller Kent Lodberg, der er varemærkechef hos First Camp, til Turisme24.dk.
”Vores forventning var, at vi ville få solgt de 1.000 pas, som vi satte til salg, men vi regnede ikke med, at det ville gå så stærkt. Vi var noget overraskede over, hvor hurtigt det gik, og hvor mange som ringede til vores kontaktcenter lige efter, at de var sat til salg.”
Lodberg forklarer desuden, at man nu har kigget nærmere på tallene og kan se, at hovedparten af køberne stammer fra Sverige. Danmarks naboland tegner sig for 75 procent af salgene, mens otte procent kom herhjemme fra.
I tillæg hertil blev der desuden solgt pas til campister i Tyskland, Holland og Storbritannien.
Ønsker at konkurrere med tilbud fra udlandet
Sidste år kiggede Danmarks Statistik nærmere på ferieformen, og her lød det, at der var 12.754 autocampere på danske nummerplader samt at antallet har været på fremmarch siden 2020. Det er også oplevelsen hos First Camp.
”Vi synes, at interessen for autocamping udvikler sig ganske heftigt,” siger Kent Lodberg.
”Grunden til, at vi udbød det her, er, at vi har ville finde ud af hvilket produkt, som vi kunne lave, der kan konkurrere med de internationale tilbud og imødekomme den store og vækstende efterspørgsel, der er.”
Relaterede artikler:
Kommune går i gang med autocamperstrategi
Udpeger ny autocamperplads: ”Det er en rigtig god placering”