Hotel Vejlefjord er et af seks kursuscentre nomineret til prisen som Årets Konferencecenter af Danske Konferencecentre. De andre er Bautahøj Kursuscenter og Hotel, Best Western Plus Hotel Svendborg, Pharmakon Konferencecenter, Rungstedgaard og Severin Kursuscenter. Foto: Hotel Vejlefjord.

Kamp om pris som Årets Konferencecenter

Seks medlemmer af sammenslutningen Danske Konferencecentre konkurrerer om prisen som Årets Konferencecenter 2019. Afgørelsen kommer i april.

”Vi har i øjeblikket 103 medlemmer – men ikke alle kan blive nomineret til prisen. Kravet er blandt andet mindst 200 besvarelser for at kvalificeringen er valid.”

Det siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid, til STANDBY.dk efter sammenslutningen i dag offentliggjorde seks kandidater til prisen som Årets Konferencecenter. Kåringen af vinderen kommer ved sammenslutningens generalforsamling 24. april.

Der plejer at være fem nominerede til titlen, at der er seks i år skyldes at to af de seks konferencesteder og hoteller har fået nøjagtigt samme NPS-score. NPS – Net Promotor Score – er en internationalt anerkendt målestok for kundetilfredshed og -loyalitet. Og NPS er en del af grundlaget for nomineringerne til Årets Konferencecenter, oplyser Danske Konferencecentre.

Sidste års vandt fynske Hindsgavl Slot tæt ved Middelfart og Lillebælt prisen. De nominerede for 2019 er, nævnt alfabetisk:

Bautahøj Kursuscenter og Hotel ved Frederikssund, Best Western Plus Hotel Svendborg, Hotel Vejlefjord, Pharmakon Konferencecenter i Hillerød, Rungstedgaard og Severin Kursuscenter ved Middelfart.

”En række parametre er med til at finde kandidaterne til prisen som Årets Kongrescenter. Det er tilbagemeldingerne fra mødedeltagerne, fra de kunder der har booket kongrescentret gennem os samt besvarelser fra mødeplanlæggerne,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid og tilføjer:

”Grundlaget for kåringen er de tusindvis af evalueringer, konferencegæsterne hvert år udfylder på de enkelte hoteller, konferencesteder og andre venues i vores partnerkreds. De enkelte konferencesteder bruger selv evalueringerne til at prioritere, hvad de bør forbedre. Vi bruger dem til at målrette vores indsats og service i forhold til partnerne og udvikle indholdet i vores kundevendte arrangementer.”

Mere end en bookingportal
Danske Konferencecentre beskriver sig selv som mere end en bookingportal og sparringspartner for mødeplanlæggere. Sammenslutningen holder netværksmøder og andre arrangementer, hvor konferencesteder og kunder udveksler erfaringer og idéer.

“Vi har et meget stærkt sammenhold i partnerkredsen. Samtidig med at vores partnere konkurrerer om de samme kunder, vælger de at samarbejde om at gøre hinanden bedre. Som katalysator for det samarbejde kan Danske Konferencecentre gøre en forskel for de enkelte venues, og det kommer gæsterne til gode,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid.

Danske Konferencecentre blev stiftet i 1990 med det primære formål at formidle kontakt mellem kunder, der ønsker at holde møder, konferencer og andre større arrangementer samt en række møde- og konferencesteder i Danmark.

Relaterede artikler:

Danske Konferencecentre får stor USA-partner

24 kandidater til danske MICE-awards

Kårer årets danske konferencecenter 2018