Marienlyst Strandhotel set fra luften. PR-foto.

Strandhotel er stærkeste brand for femte år i træk

Når mødeplanlæggere bliver spurgt, hvilket brand de ser som det stærkeste, peger de for femte år i træk på et sjællandsk hotel. Det viser en ny analyse.

Når mødeplanlæggere i Danmark skal svare på, hvordan de ser danske mødevenues, er det for femte år i træk Marienlyst Strandhotel, som indtager førstepladsen.

Hotellet ligger blandt 42 venues i top i kategorien stærkeste brand power i undersøgelsen ”MyImage Venue,” der er foretaget af virksomheden MyResearch, som har indsamlet data i uge ni til uge 11 via e-mails udsendt af organisationen Danske Konferencecentre, og hvor 873 mødeplanlæggere i år har svaret på, hvordan de vurderer de danske venues. Det oplyser Danske Konferencecentre i en pressemeddelelse.

Undersøgelsen, som MyResearch har foretaget, er et værktøj, som venues kan bruge i udviklingen af deres produkt og markedsføring. Mødeplanlæggerne har bedømt de 42 venues på en række parametre, som for eksempel omhandler beliggenhed, faciliteter, service og forplejning.

Marienlyst Strandhotel er ejet af den svenske hotelkoncern ESS Group, som entrerede det danske hotelmarked i 2019, da koncernen købte hotellet.

Selve hotelbygningen, som har 322 værelser, ejes af den svenske kapitalfond Midstar, som også ejer hotelbygningerne Best Western Plus Airport Hotel Copenhagen med 240 værelser, Copenhagen Admiral Hotel med 366 værelser og Grand Joanne Copenhagen med 161 værelser.

I kategorien ”Årets stærkeste brands” er det på nær Marienlyst Strandhotel udelukkende fynske hoteller, der befinder sig i top-3. Andenpladsen indtages af kursus- og konferencecenteret Severin i Middelfart, mens Nyborg Strand Hotel & Konference indtager tredjepladsen.

Fremgang ved Storbælt og tilfredse kunder i Kolding
Mens Marienlyst har det stærkste brand, har MyResearch også målt de danske venues i andre kategorier. Det gælder blandt andet kategorien ”Årets højdespringere,” hvor man har målt, hvor meget de pågældende venues i undersøgelsen procentuelt har rykket sig på de udvalgte parametre siden undersøgelsen sidste år.

Her ligger Storebælt Sinatur Hotel og Konference på førstepladsen med en fremgang på hele 17 procent siden 2023. På top-3-listen findes også kursuscenteret MBK med en fremgang på 14 procent samt Kurhotel Skodsborg, som også er gået frem med 14 procent.

MyResearch har også målt den gennemsnitlige kundetilfredshed på de 42 venues i undersøgelsen. Her indtager Hotel Koldingfjord førstepladsen, mens Bautahøj Kursuscenter får andenpladsen. På tredjepladsen findes Comwell Kongebrogaarden.

 

Relaterede artikler:

Kendt rejsebureauprofil skifter til luksushotel

Kendt dansk hotel fik millionoverskud sidste år

Stort dansk spahotel udvider for 40 millioner kroner