Mandag den 27. november blev Home of Carlsberg indviet. Fra venstre er det Home of Carlsbergs direktør Tine Kastrup-Misir, erhvervsminister Morten Bødskov, forperson for Carlsberg Group Majken Schultz samt Carlsberg Groups administrerende direktør Jacob Aarup-Andersen. PR-foto.

Carlsberg-attraktion blev indviet med ministerbesøg

Carlsberg valgte mandag at tyvstarte åbningen af deres turistattraktion Home of Carlsberg, som åbner 1. december. Det skete med en indvielse af den 3.000 kvadratmeter store udstilling, hvor også erhvervsministeren deltog.

Mandag den 27. november slog Carlsberg for første gang dørene op for sin nye turistattraktion, Home of Carlsberg i København, da attraktionen blev indviet til et arrangement, hvor omkring 100 gæster deltog.

Egentlig er der tale om en tyvstart, for attraktionen åbner først for offentligheden fredag den 1. december, men til indvielsen fik de 100 gæster, hvoriblandt erhvervsminister Morten Bødskov (S) og Københavns kultur- og fritidsborgmester Mia Nyegard (R) også befandt sig, lov til at snuse til den store udstilling, som Carlserg Group står bag.

Jacob Aarup-Andersen, der nærmer sig sine 100 dage som administrerende direktør for Carlsberg Group, var officiel vært for dagen, og med Majken Schultz, bryggerikoncernens forperson, og erhvervsministeren, klippede han det grønne bånd. Det oplyser Home of Carlsberg til Turisme24.dk.

Har tredoblet arealet siden modernisering
Egentlig er Home of Carlsberg en opgradering af Carlsbergs besøgscenter Visit Carlsberg. Selve moderniseringen har stået på siden 2018, men inden da, i 2017, lå besøgscenteret nummer 30 ud af 300 attraktioner på VisitDenmarks attraktionsliste med 265.000 besøgende det år.

I sine nye rammer er Home of Carlsberg tredoblet i areal fra 1.000 kvadratmeter under det gamle format til nu 3.000 kvadratmeter. Derfor er der både blevet plads til en interaktiv udstilling, ligesom interesserede vil have mulighed for at deltage i en ølsmagning i de omfangsrige kældre på området eller komme på en rundtur, der har historien som omdrejningspunkt.

Besøgende vil derudover blandt andet også kunne opleve den såkaldte bryggergård, møde bryggerheste i stalden, gå en tur skulpturhaven, se en udstilling med mere end 22.000 uåbnede flasker øl, slukke tørsten i Carlsberg Baren samt besøge Carlsberg Brand Store. Derudover har Madklubben også etableret en restaurant, der ligger i det originale Carlsberg-bryggeri.

 Slår dørene op med dynamiske billetpriser
Når Home of Carlsberg slår dørene op for offentligheden den 1. december, kommer det til at ske med dynamiske billetpriser, har Home of Carlsberg tidligere oplyst.

Konkret betyder det, at prisen for et besøg vil variere alt efter hvilken tid på året eller ugedag, som gæsten ønsker at købe billet til.

På den måde håber besøgscenteret, at man kan sprede gæstebesøgene over hele ugen samt i perioder, som ligger uden for turisthøjsæsonen om sommeren. Det skyldes, at man ønsker at skabe en god gæsteoplevelse, hvor alle gæster får mulighed og plads til at opleve de interaktive elementer, som skal være med til at formidle historien om bryggerigiganten.

 

Relaterede artikler:

Carlsberg åbner attraktion med fokus på ølhistorie

Ny Carlsberg-attraktion får dynamiske billetpriser

Populær dansk attraktion på jagt efter ny direktør