Både ugedagen og årstiden vil have betydning for, hvad der skal betales for en billet til Home of Carlsberg. Det vil forhåbentligt bidrage til at sikre besøg på udstillingen året rundt, oplyses det.
I slutningen af sommeren løftede Carlsberg sløret for, at den danske bryggerivirksomhed var ved at være ved vejs ende med en årelang modernisering af selskabets gamle haller, som i fremtiden skal huse en attraktion, der har fået navnet Home of Carlsberg.
Den vil brede sig over 3.000 kvadratmeter, hvor der både er blevet plads til en interaktiv udstilling, ligesom interesserede vil have mulighed for at deltage i en ølsmagning i de omfangsrige kældre på området eller komme på en rundtur, der har historien som omdrejningspunkt.
Besøgende vil derudover blandt andet også kunne opleve den såkaldte bryggergård, møde bryggerheste i stalden, gå en tur skulpturhaven, se en udstilling med mere end 22.000 uåbnede flasker øl, slukke tørsten i Carlsberg Baren samt besøge Carlsberg Brand Store. Derudover har Madklubben også etableret en restaurant, der ligger i det originale Carlsberg-bryggeri.
Priserne vil svinge
Den nye attraktion slår dørene op den 1. december, og nu oplyser Carlsberg, at man vil gøre brug af såkaldte dynamiske billetpriser. Det vil betyde, at prisen for et besøg vil variere alt efter hvilken tid på året eller ugedag, som gæsten ønsker at købe billet til.
Håbet er, at den mekanisme blandt andet vil medvirke til at sprede de besøgende ud således, at den kommende attraktion har gæster hele ugen samt i de perioder, som ligger uden for eksempelvis højsæsonen i løbet af sommeren.
Derudover vil et jævnt flow i gæsterne også sørge for, at udstillingen ikke bliver overfyldt og dermed sikre en god oplevelse for kunderne, hvor alle gæster får mulighed og plads til at opleve de interaktive elementer, som skal være med til at formidle historien om bryggerigiganten.
Kan gemmes via armbånd
Home of Carlsberg-gæsterne vil få udleveret et armbånd, som gør det muligt at gemme en række digitale minder fra udstillingen. Det fortæller den tidligere kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen, Tine Kastrup-Misir, som i dag er direktør for Home of Carlsberg.
”Vi har skabt en udstilling i flere digitale lag med en række interaktive oplevelser for vores gæster. Vores ambition er, at gæsterne skal deltage aktivt i udstillingen, blive en del af den og være med til at bygge videre på historien gennem deres oplevelser.”
”Gæsternes minder kan gemmes på armbåndet ved at scanne RFID-tagget og downloades, når de kommer hjem. Uden at afsløre for meget, vil den interaktive del være en blanding af noget, som giver et smil på læben, taler til den kreative side og giver vores gæster muligheden for at brygge deres egen virtuelle øl,” siger Kastrup-Misir.
Relaterede artikler:
Carlsberg åbner attraktion med fokus på ølhistorie