Grenen i Skagen. Foto: Christian Faber.

Stor turistforening ansætter ny direktør

Efter flere måneders jagt har turistforeningen Toppen af Danmark endelig fundet en ny direktør. Den nye direktør kommer fra en ledende stilling i et stort feriehusbureau.

Den nordjyske turistforening Toppen af Danmark, der arbejder for at markedsføre foreningens mere end 300 medlemmer i turisme- og oplevelsesindustrien, har efter flere måneders søgen endelig ansat en ny direktør. Det oplyser Toppen af Danmark i en pressemeddelelse.

Efter en rekrutteringsproces, hvor mange kvalificerede kandidater ifølge foreningen meldte sig, endte valget med at falde på Nicolai J. Nissen, som kommer fra en stilling som kommerciel chef for Danmarks tredjestørste feriehusbureau, Sol og Strand. Her sidder han i dag med ansvar for alle markeder, men hvor den primære fokus ligger på Danmark og nærmarkederne Tyskland, Holland og Norge.

Den nye direktør skal blandt andet bidrage med at styrke foreningens brand, oplyser Toppen af Danmark.

”Vi er glade for at kunne meddele, at en enig bestyrelse har ansat Nicolai J. Nissen, der tiltræder som ny direktør for Toppen af Danmark den 1. januar 2024,” fortæller Ulla Mosich, bestyrelsesformand for foreningen.

Kommer med stor erfaring
Toppen af Danmark oplyser, at valget faldt på netop Nicolai J. Nissen, fordi han kommer med stor erfaring i bagagen, og har beskæftiget sig med forretningsudvikling, events, markedsføring og salg fra medie-, hotel-, underholdnings- og turistbranchen.

Nicolai J. Nissen har blandt andet arbejdet for musik- og pladeselskaber, JP/Politikens Hus og Legoland parkerne, samt været administrerende direktør og hovedaktionær for HECA Nuuk A/S, som ejede og drev mere end 12 barer og restauranter i Nuuk, og han var med fra starten som marketingchef ved åbningen af Musikkens Hus i Aalborg.

“Med Nicolais ansættelse sikrer vi en fortsat styrkelse af vores samarbejde med vores mere end 300 medlemmer og viderefører en mere end 100-årig tradition for fremme af turisme i regionen,” udtaler Ulla Mosich.

Styrket samarbejde med destinationsselskab
Tilbage i juli måned annoncerede Toppen af Danmark og Destination Nord, at man har indgået en samarbejdsaftale, der løber frem til udgangen af 2024.

Aftalen indebærer blandt andet, at de to aktører i højere grad end hidtil skal lave fælles indhold, som kan benyttes på deres hjemmesider og andre digitale kanaler. Det vil medvirke til, at de tilgængelige ressourcer udnyttes bedre, og man deles om udgifterne til det givne indhold.

Siden den 1. maj 2023 har det i øvrigt været Lene Kappelborg, som har fungeret som midlertidig direktør for Toppen af Danmark. Hun trådte til, da den forhenværende direktør René Zeeberg i første omgang blev langtidssygemeldt og senere sagde sit job op.

 

Relaterede artikler:

HORESTA udnævner ny politisk chef

Opruster kommunikationen med kendt profil

Direktørrokade i stor brancheforening