Rikke Mølgaard. PR-foto.

Opruster kommunikationen med kendt profil

Hun har gennem sin karriere både været med til at udvikle Tivoli og Aalborg Lufthavn kommercielt. Nu henter Musikkens Hus i Aalborg den erfarne erhvervskvinde.

Musikkens Hus i Aalborg ønsker at styrke sin kommercielle profil. Derfor har koncerthuset nu hentet Rikke Mølgaard, som fra den 1. november tiltræder som ny marketing- og kommunikationsdirektør. Det oplyser Musikkens Hus i en pressemeddelelse.

Rikke Mølgaard har mange års erfaring fra turisme- og luftfartsindustrien. Først som produkt- og analysechef i Tivoli fra 2002 til 2008, og efter at familien rykkede fra København til Nordjylland som salgs- og marketingdirektør i Aalborg Lufthavn frem til 2021. Her har hun arbejdet for at positionere Aalborg Lufthavn som en international Lufthavn.

Siden 2021 har Rikke Mølgaard arbejdet som selvstændig konsulent og professionelt bestyrelsesmedlem hos blandt andet Nordsøen Oceanarium, Eico og Det Nordjyske Mediehus.

Ændringer i kulturvaner har været en udfordring
Lasse Rich Henningsen, administrerende direktør i Musikkens Hus, fortæller, at Rikke Mølgaard skal være med i en proces, hvor koncerthuset lægger den langsigtede kurs.

”Det er ingen hemmelighed, at de seneste års ændringer i kulturvaner og forbrugsmønstre har været udfordrende for kulturbranchen som helhed. Det har krævet omstillinger i hidtil uset grad og vedholdende drift i usikkert farvand. Nu træder vi snart ind i vores 10-års jubilæumsår, og det giver anledning til at hæve blikket og lægge grundstenene til årene, der kommer,” siger han.

Han tilføjer:

”Det er derfor en kæmpe glæde, at vi kan udvide ledelsen med så markant en erhvervsprofil som Rikke Mølgaard. Rikke har gennem sin karriere skabt imponerende resultater inden for forretningsudvikling og strategisk salg og marketing og rummer således den fornødne kapacitet til at sikre den fortsatte fremdrift af Musikkens Hus, når det kommer til blandt andet øget billetomsætning, produktudvikling og ledelse.”

Selv betoner Rikke Mølgaard vigtigheden af, at der bliver udbudt nærværende kulturoplevelser.

”Kulturen er essentiel og skaber sammenhængskraft på tværs af hele samfundet, og jeg mener i dén grad, at der er behov for nærværende oplevelser, som både kan underholde, berige og bringe os tættere sammen i en travl hverdag. Musikkens Hus har gennem årene sat nye standarder for moderne koncerthusdrift, og vi har fortsat store ambitioner i forhold til at udvikle og positionere det kulturelle produktudbud, som jeg ser frem til at indfri i samarbejde med den øvrige ledelse og medarbejderne,” udtaler den nyslåede marketing- og kommunikationsdirektør.

 

Relaterede artikler:

Direktørrokade i stor brancheforening

Hotelkæde ansætter ny kommerciel direktør

Træder ud af ejerkreds i hotel- og rejsekoncern