Lars Wittendorf. PR-foto.

Erfaren leder skal styrke stor hotelkæde i Danmark

Scandic ønsker at styrke sin kommercielle ledelse i Danmark. Derfor har man nu hyret en ny chef, som har stor erfaring fra flere hotelkæder. Han skal blandt andet stå for kædens prisstrategi.

Scandic har får snart nyt head of revenue management i Danmark i form af Lars Wittendorff, som sætter sig i chefstolen fra den 1. april 2024. Han bliver nu ansvarlig for prisstrategi og optimering på Scandics 29 hoteller her i landet.

Han kommer samtidig også til at drive dele af Scandics kommercielle strategi, oplyser Scandic i en pressemeddelelse.

“Jeg ser meget frem til at fortsætte min karriere i Scandic og glæder mig til at bidrage positivt til Scandics spændende udvikling” siger Lars Wittendorff.

Han tilføjer:

”Jeg ser frem til at møde nye såvel som tidligere kollegaer og til at arbejde tæt sammen med den kommercielle ledergruppe.”

Vender tilbage med stor erfaring
Lars Wittendorf kommer til Scandic med stor erfaring. Aktuelt er han head of revenue management i Comwell Hotels. En stilling, som han har bestredet siden august 2014.

Forinden var han i et år i en tilsvarende stilling i Bellagroup. Han har også været chef for forretningsudvikling for Bella Sky Comwell Hotel fra 2012 til 2014. Inden da stod han i to år for revenue management i Comwell-kæden.

Når Wittendorf den 1. april starter i Scandic, er det samtidig en tilbagevenden til kæden, hvor han også stod for revenue management i to år. Han har blandt også arbejdet hos Hilton Copenhagen Airport og Choice Hotels Scandinavia i løbet af sin karriere, hvor han henholdsvis har fungeret som receptionschef og hotelchef.

“Jeg er glad for, at vi kan præsentere en så stærk profil som Head of Revenue Management. Lars har i tidligere jobs udvist en virkelig stærk faglighed, og jeg er sikker på, at den erfaring han bringer med sig tilbage til Scandic, vil styrke og udvikle vores i forvejen stærke kommercielle team,” udtaler Scandics kommercielle direktør, Klaus Johansen.

Har signaturhotel i Danmark på vej
Scandic har i øvrigt sit første signaturhotel i Danmark på vej. Det drejer sig om et aarhusiansk hotel tegnet af den danske stjernearkitekt Bjarke Ingels’ tegnestue BIG, som bliver placeret i byens nyere bydel, der er blevet navngivet Aarhus Ø.

Hotellet bliver på 37.000 kvadratmeter og får en kapacitet på 342 værelse. Spaområdet bliver en central faciltiet på det kommende hotel, da analysen er, at Aarhus mangler et spahotel. Derfor har man udviklet idéen om en spa på omkring 2.000 kvadratmeter. Den bliver placeret på hotellets 15., 16. og 17. etage, hvor gæsterne vil have udsigt over Aarhusbugten.

Scandics signaturhoteller er ifølge kæden karakteriseret af, at der er gjort en indsats for at fremhæve dets individuelle design og identitet, ligesom hotellerne i særlig grad henvender sig til det segment af gæster for hvem, at indkvarteringen er en central del af det at rejse. Efter planen skal hotellet åbne i 2026.

 

Relaterede artikler:

Kursuscenter har fundet sin nye direktør

Legoland-direktør skifter: ”Jeg fik lov at prøve alt”

Tivoli sætter erfaren profil i spidsen for marketing