Caroline Wozniacki. Pressefoto.

Wozniacki skal trække turister til København

Den danske tennisstjerne Caroline Wozniacki skal tiltrække turister til hovedstaden med en ny marketingkampagne. Verdens storbyer er aktuelt i benhård konkurrence for at tiltrække turister.

Flere amerikanere skal vælge at holde deres ferie i København, det er målet for Wonderful Copenhagen, der står bag en ny kampagne, der skal introducere amerikanerne for københavnske gadekøkkener, finere gastronomi og den københavnske livsstil, hvor lokale cykler og bader i havnen.

Derfor har destinationsselskabet nu værget Danmarks internationale tennisstjerne, Caroline Wozniacki, der netop har annonceret sit comeback til WTA Tour og US Open, til at være ansigtet på en ny marketingkampagne, der skal overbevise amerikanerne om, at netop København er det rigtige feriemål. Det skriver Wonderful Copenhagen i en pressemeddelelse.

Kampagnen består af en række videoer, hvor Caroline Wozniacki og hendes amerikanske mand, NBA-basketball-spilleren David Lee, bruger byen aktivt under sloganet ”How to Copenhagen with Caroline.”

Går i luften under US Open
Kampagnen går i luften i august i forbindelse med US Open. I flere kampagnevideoer vil amerikanere se Caroline Wozniacki og David Lee træne i Nordhavn, spise på gadekøkkener, bade i havnen og transportere sig rundt i Danmarks hovedstad på cykel og med havnebus.

”Jeg har jo en stor personlig relation til København og Danmark. København er en af mine absolut yndlingsbyer i verden. Og derfor glæder jeg mig rigtig meget til at vise, hvad det er, der gør Danmarks hovedstad så fantastisk og unik. Jeg vil vise folk i USA, at det her er en storby, som er noget helt særligt. Sammen med David vil jeg tage rundt og opleve København på vores måde og lave videoer undervejs, så amerikanerne kan se, hvad København har at byde på, og hvorfor den skal opleves,” siger Caroline Wozniacki.

Benhård konkurrence fra udlandet
Kampagnen henvender sig primært til amerikanere i aldersgruppen 30-55 år, som bor i storbyerne New York og Los Angeles, og som interesserer sig for ting, som København som destination kan byde på, og som gerne vil opleve autentiske og unikke rejsemål bredt fordelt over året.

Rikke Holm Petersen, kommunikations- og marketingdirektør i Wonderful Copenhagen fortæller, at øget konkurrence mellem internationale storbydestinationer gør skarp marketing til en nødvendighed.

”Caroline Wozniacki er et stærkt og aktuelt navn internationalt, som vi glæder os til at sætte i spidsen for vores nye kampagne i USA. Efter nogle svære år under pandemien er konkurrencen mellem storbyerne rundt i verden om at tiltrække internationale turister benhård. USA har historisk været et vigtigt marked for hovedstadens turisme, og det vil vi styrke med den nye kampagne, som vil køre fra sensommeren og ind i efteråret, så vi kan sætte fokus på at tiltrække amerikanske gæster mere fordelt hen over året,” siger hun.

Kampagnen vil bestå af en række videoer på mellem 10 og 30 sekunder, som fra midt i august og ind i efteråret vil blive vist på Facebook, Instagram og Youtube og samtidig til Caroline Wozniackis ca. 1,3 mio. følgere på Instagram. Kampagnen vil blive fulgt op med bannerannoncer og nye guides på Wonderful Copenhagens sociale medier og websites, oplyser Wonderful Copenhagen.

 

Relaterede artikler:

Ny Aalborg-rute bringer USA til Nordjylland

Rejsearrangører er imponerede over København

Oplever større interesse fra udlandet efter Touren