Destination Vesterhavets nye chefgruppe. Fra venstre er det Kent Jensen Bøndergaard, Torben Kylling Petersen og Vibeke Birk. PR-foto: Martin Backs.

Destinationsselskab stiller med ny chefgruppe

Ved årsskiftet satte en ny direktør sig for bordenden hos Destination Vesterhavet. Nu er et nyt lederteam også sat, og de skal sikre, at destinationsselskabet arbejder proaktivt og er på forkant digitalt.

Den 1. januar overtog Torben Kylling Petersen posten som direktør i Destination Vesterhavet fra sin forgænger, Peer H. Kristensen.

Nu har direktøren søsat en ny ledergruppe, som skal markere et øget fokus på destinationsselskabets medlemmer og partnere, oplyser Destination Vesterhavet i en pressemeddelelse.

Den nye ledergruppe består af Torben Kylling Petersen selv, udviklings- og partnerchef Vibeke Birk og marketing- og medlemschef Kent Jensen Bøndergaard.

Partnere skal opleve destination som proaktiv
Vibeke Birk har arbejdet for Destination Vesterhavet siden 2021. Hun har også før arbejdet med udvikling, marketing og kommunikation hos Fiskeri- og Søfartsmuseet, og hun har blandt andet også tidligere arbejdet hos MCH.

I sin nye rolle skal hun varetage projektporteføljen af alle udviklingsaktiviteter i destinationsselskabet. Det handler blandt andet om digital udvikling og bæredygtig vækst, og Birk kommer til at arbejde i tæt samarbejde med turismeområdets erhvervsdrivende.

Hun får også ansvaret for netværk og advisoryboards, som Destination Vesterhavet store partnere deltager i, og hun skal også stå for at oprette et nyt sekretariat for Partnerskab for Vestkystturisme, da destinationsselskabet netop har overtaget sekretariatsarbejdet fra Dansk Kyst- og Naturturisme.

“Vores mest engagerede medlemsvirksomheder skal mærke, at vi som destinationsselskab er proaktive og tager lederskab i den udvikling, vi alle ønsker at fremme i destinationen. Det lægger jeg stor vægt på, og jeg er derfor rigtig glad for, at Vibeke har sagt ja til at kaste alle sine kræfter ind i dette vigtige arbejde,” fortæller Torben Kylling Petersen.

Ny marketingchef med fokus på digital udvikling
Med sin nye stilling overlader Vibeke Birk ansvaret for destinationsselskabets markedsføring til Kent Jensen Bøndergaard. Han har arbejdet som specialist og teamleder i marketingteamet hos Destination Vesterhavet i et par år. Det er håbet, at den nye marketing- og medlemschef vil styrke destinationens digitale markedsføring.

”Nutidig destinationsmarkedsføring kræver stærke digitale kompetencer, og dem har Kent til fulde bevist, at han besidder.  Med sammenlægningen af vores markedsførings- og medlemsteam ønsker vi at understrege, at den digitale markedsføringsindsats er en væsentlig del af medlemmernes forventninger til vores medlemsservice,” siger Torben Kylling Petersen.

Selv fortæller Ken Jensen Bøndergaard, at han blandt andet kommer til at have fokus på digitalisering og automatisering af processer, som er en nødvendighed for at operere i dagens markedsføringsfelt.

Som et led i organisationsændringen nedlægges stillingen som HR- og kommerciel chef, og Lars Ravnholt fratræder i den forbindelse efter en gensidig aftale, oplyser Destination Vesterhavet.

 

Relaterede artikler:

Destination Vesterhavets nye direktør er et kendt ansigt i branchen

Hotelchef indtager posten som direktør efter 25 år

Erfaren leder skal styrke stor hotelkæde i Danmark