En saltvandsindsprøjtning af afslapning gøres til det nyeste lægemiddel i Destination Nordvestkystens seneste kampagne. PR-foto.

Destination sælger saltvand i ny kampagne

Når danskerne tager på ferie i eget land, er det ofte for at trække stikke og få en pause fra hverdagens trummerum. Nu vil VisitNordvestkysten tiltrække danskerne med en ny kampagne, som markedsfører saltvand som lægemiddel.

De fleste har nok efterhånden hørt om Novo Nordisks slankemiddel Wegovy, som har sendt medicinalmastodontens aktier på himmelflugt. Nu har VisitNordvestkysten også gjort entré i medicinalindustrien i en ny kampagne, som opfordrer danskerne til at opsøge afslapning.

Omdrejningspunktet i destinationsselskabets kampagne er en fortælling om, at VisitNordvestkysten har udviklet en saltvandsindsprøjtning, der injicerer danskerne med ro, afslappethed og mentalt overskud.

Mens saltvandsindsprøjtningen i kampagnen tager form af et lægemiddel uden nævneværdige bivirkninger ud over farmer-arme og tiltagende hårvækst, er virkelighedens saltvandsindsprøjtninger de oplevelser, som destinationen tilbyder, hvor man er til stede i nuet, mærker naturen og har tid til fordybelse, om det er på et surfing-kursus, østersplukning, vildmarkstur eller en tur på mountainbike.

”Turismefilm ender tit i noget, man har set tusinde gange før, og det er svært at skille sig ud fra andre destinationer. Med ’Saltvandsindsprøjtning fra Nordvestkysten’ taler vi ind i en af tidens helt store trends, hvor danskerne søger afstresning, fordybelse og kvalitetstid med sine allernærmeste. Der er ikke længere prestige i at have en travl hverdag. Mentalt overskud, dybe vejrtrækninger og ro helt ned i maven betyder langt mere i dag, og det finder man ved Nordvestkysten. Det vil vi gerne kommunikere på en anderledes måde,” siger Carina Westmark, som er marketingchef hos VisitNordvestkysten, i en pressemeddelelse.

Lægger sig i forlængelse af øget interesse
Ifølge VisitNordvestkysten har man de seneste år oplevet øget interesse fra danskerne. Det drejer sig særligt om en målgruppe, som netop søger ro, fordybelse og tid til hinanden, og som også vil tættere på naturen.

I kampagnen ses billeder, hvor saltvandsindsprøjtninger hives ned fra hylderne, surfboards flyder rundt om Storkespringvandet, og farverige badedyr proppes ind i bussen.

Med andre ord viser kampagnen bymennesker i stort antal, som søger mod Nordvestkysten for at slippe hverdagens stress og trække stikket, og med den medicinske metafor ønsker destinationsselskabet at sætte fokus på turismens positive indvirkning på krop og sind.

VisitNordvestkysten satte kampagnen i gang mandag den 26. februar med et reklamespot på TV2, og det er planen, er der følges op på sociale medier og andre kanaler med fokus på effekten af nordvestkystens saltvandsindsprøjtning. VisitNordvestkysten var i øvrigt den tredjestørste destination målt på overnatninger i 2023. Her fik destinationen 6.2 millioner overnatninger.

 

Relaterede artikler:

VisitDenmark siger ”pyt” i ny kampagne

Kommunikationsekspert: VisitDenmarks nye kampagnevideo er pudsig

Ny kampagne skal give tyskerne lyst til kanoferie