Bella Center set fra luften. Arkivfoto.

WoCo viser hovedstaden frem til kongreskunder

I denne uge er København vært for en stor international kongres med 500 aktører fra den internationale møde- og kongresbranche. Det er en unik mulighed for at vise Københavns og Danmarks styrkepositioner, mener Wonderful Copenhagen.

I denne uge er København fra den 20. til den 22. september vært for den amerikanske forening Professional Convention Management Associations store EMEA-kongres, der samler omkring 500 aktører fra den internationale møde- og kongresbranche.

EMEA står for Europe, Middle East and Africa, og kongressen samler et globalt publikum bestående af leverandører og kunder i form af underleverandører, destinationer og ikke mindst beslutningstagere fra virksomheder samt kongresejere, og så er den en gylden mulighed for at fremvise København og Danmark som international møde- og kongresdestination, skriver Wonderful Copenhagen i en pressemeddelelse.

”Det er meget værdiskabende at være værtsby for internationale videnskongresser både for turismeaktørerne, for vidensmiljøer og erhvervslivet inden for de emner, kongresserne beskæftiger sig med. Men efter corona er markedet forandret, og konkurrencen er blevet endnu hårdere, så der skal kæmpes endnu mere for at vinde nye kongresser. Derfor griber vi den her unikke mulighed for at vise vores by og vores danske styrkepositioner inden for innovation og bæredygtige løsninger til potentielle kunder,” fortæller Kit Lykketoft, direktør for erhvervsturisme og events i Wonderful Copenhagen.

Viser hovedstaden frem
Konferencen finder sted i Bella Center, hvor Bellagroup sammen med Wonderful Copenhagen står bag det danske værtskab. Og deltagerne kommer desuden også rundt og oplever hovedstaden som mødedestination og får samtidig indblik i en række danske styrkepositioner, oplyser Wonderful Copenhagen.

Blandt andet har destinationsselskabet inviteret ekstra kunder og arrangeret en række ture og besøg, hvor de mange deltagere får indblik i, hvad hovedstaden kan som destination for kongresser, og hvordan Danmark mere generelt arbejder med bæredygtighed og innovation.

De ekstra kunder er otte internationale kongresplanlæggere fra udvalgte foreninger, der står bag kongresser, som Wonderful Copenhagen ønsker at tiltrække til hovedstaden. Det hander dog ikke kun om at fylde ordrebogen:

”Vi bruger anledningen til at sætte fokus på det store arbejde med den bæredygtige omstilling af turismen, og herunder også omstillingen hos hoteller og venues. I hovedstaden arbejder vi meget ambitiøst med bæredygtighed og er international front-runner. Derfor fremviser vi ikke kun vores bæredygtige løsninger for at sælge destinationen, men også for at inspirere og skubbe på i forhold til branchen internationalt,” fortæller Kit Lykketoft.

Står for netværksområde
For at vise Københavns fortræffeligheder har destinationsselskabet også etableret et netværksområde til konferencen, hvor deltagerne kan mødes og netværke, samtidig med at de bliver præsenteret for flere af de danske styrkepositioner.

Her har det nationale udviklingsselskab for erhvervs- og mødeturisme, MeetDenmark, også en stand, hvor Danmark som kongresdestination bliver vist frem, oplyser Wonderful Copenhagen.

 

Relaterede artikler

Tysk hotelkæde åbner nyt boutiquehotel i København

”Med udspillet kommunikerer vi sammen”

Nye miljøstandarder på vej til mødebranchen