Her åbner Venders Copenhagen ved årsskiften. PR-foto.

Utraditionel driftspartner valgt til nyt lejlighedshotel

Allerede fra starten af 2024 vil et nyt lejlighedshotel stå klar på landets største trafikknudepunkt. Ejendomsselskabet bag har valgt en operatør, som har fokus på automatiseret hoteldrift.

Et nyt lejlighedshotel ser dagens lyst i starten af det nye år på Danmarks travleste trafikknudepunkt, Nørreport i København, allerede i starten af det nye år.

Det er Jorcks Ejendomsselskab, der står bag etableringen af lejlighedshotellet, som får navnet, Venders Copenhagen.

Hotellet etableres i to historiske bygninger, og i tillæg bliver der opført en ny bygning med hotellejligheder samt en fælles tagterrasse, som hotellets gæster kan benytte, det skriver Venders Copenhagen i en pressemeddelelse.

I alt kommer lejlighedshotellet til at bestå af 27 hotellejligheder, som breder sig over 2.170 kvadratmeter. Lejlighederne varierer i størrelse fra de mindste til en enkelt gæst til de største, som kan rumme otte personer.

Hotellejlighederne bliver indrettet med fuldt udstyrede køkkener og møbler med små detaljer, der skal give gæsterne en følelse af hjemlighed. Samtidig bliver indretningen med respekt for bygningernes historiske opdrag.

De nye hotellejligheder ligger på de øverste etager i ejendommen og går helt op til de nye forhøjede tagetager, mens der er butikker i stueetagen.

Har valgt operatør med fokus på utraditionel hoteldrift
Det bliver Nord Collection, som i dag driver fem lejlighedshoteller i København med i alt 123 lejligheder, og som har to lejlighedshoteller på vej i København og to i Aarhus, som kommer til at stå for driften af Venders Copenhagen.

Til Turisme24.dk har Sune Liengård, som er medstifter og én af fire partnere i Nord Collection tidligere fortalt, at virksomheden opfatter hotelbranchen som meget konvervativ.

Selv har man fokus på automatisering, og man har afskaffet den gængse, fysiske reception med et digitalt setup for i stedet at drive en online reception med bemanding døgnet rundt i Danmark og på Filippinerne, hvor gæster kan komme i kontakt med personalet online, på skrift eller over telefon. Processen med at tjekke ind og ud er også automatisk.

Filosofien er, at gæster som sådan ikke nyder at tjekke ind på et hotel, hvor man skal stå og vente i en kø. Man mener også, at gæsterne gerne ser en anden løsning end en fysisk nøgle, man skal dele med sine værelseskammerater. Derfor bliver gæster udstyret med en kode, der både virker til hotellets fordør og lejligheden.

Nord Collection arbejder på to måder med de ejendomsselskaber, som man er partnere hos. Gennem helt traditionelle lejekontrakter og gennem operatøraftaler med overskudsdeling.

”I forhold til samarbejdet med partnere (ejendomsselskaberne red.), gør vi det på to forskellige måder. Nogle steder har vi en lejekontrakt, som er en helt almindelige erhvervslejekontrakt, der løber i 10 år for eksempel. Andre steder har vi en operatøraftale, hvor vi gennem en fordelingsnøgle deler overskuddet mellem Nord Collection og dem, der ejer bygningen,” har Sune Liengård tidligere oplyst.

 

Relaterede artikler:

Har succes med uortodoks forretningsmodel

Norsk kæde er rykket ind i sit andet danske hotel

Klar med direktør for to nye danske Marriott-hoteller