Per Dam, administrerende direktør hos Sol og Strand. PR-foto.

Indgår internationalt samarbejde om sommerhuse

Sol og Strand Feriehusudlejning er med i nyt partnerskab med en international udlejningsvirksomhed. De to virksomheder skal nu hjælpe hinanden på tværs af Europa.

Sol og Strand Feriehusudlejning, der hvert år udlejer 6.500 private feriehuse langs Danmarks kyster til danske og udenlandske feriegæster, har netop indgået et strategisk samarbejde med den schweiziske udlejningsgigant Interhome.

Som en del af samarbejdet vil de to selskaber hjælpe hinanden med at øge salget af ferier i de feriehuse, selskaberne lejer ud i Danmark og det øvrige Europa.

Desuden vil de to selskaber tilbyde fordele til ejerne af de feriehuse, de to selskaber hver for sig lejer ud. Det skriver Sol og Strand i en pressemeddelelse.

Styrkede platforme online
Per Dam, administrerende direktør ved Sol og Strand, fortæller, at partnerskabet kom op at stå gennem en dialog, hvor det blev tydeligt for ham, at de to virksomheder deler værdier.

Han fortæller, at samarbejdet med Interhome styrker Sol og Strands position på markedet. Blandt andet fordi, at virksomhederne hjælper hinanden med markedsføring på deres platforme på internettet.

”Interhome vil hjælpe os med at forøge vores salg af ferier i Danmark med deres internationale netværk og IT-platforme. Samtidigt vil vi på vores websites og platforme være med til at skabe salg på de 35.000 ferieboliger, som Interhome udlejer rundt omkring i Europa,” fortæller han.

Stor international spiller
Interhome er en stor spiller på det europæiske udlejningsmarked. Virksomheden råder over 35.000 ferieboliger i 27 europæiske lande fordelt på 21.000 ejere. Interhome beskæftiger aktuelt 600 ansatte.

I 2019 var der 11 millioner overnatninger i virksomhedens huse, og Interhome betjente 1,4 millioner gæster samme år.

I 2019 genererede Interhome mere end 2,7 milliarder kroner i lejeindtægter på virksomhedens feriehuse.

Kulturer i overensstemmelse
Interhomes administrerende direktør, Jörg Hermann, fortæller, at han har haft et godt forhold til stifterne af Sol og Strand i mange år, og at Sol og Strands værdier betyder, at et samarbejde er oplagt.

”Kulturen i de to virksomheder er meget ens: Vi har et klart fokus på at skabe god service og gode oplevelser hos alle vores husejere, feriegæster og ansatte i de mange lande, hvor vi driver virksomhed,” siger han.

 

Relaterede artikler:

Turisterne booker færre danske sommerhuse

Nyt opkøb i den danske feriehusudlejningsbranche

Feriehusudlejer sparer en halv million plastikposer