Rikke Holm Petersen. Foto: Wonderful Copenhagen.

Hun skal markedsføre hovedstaden

Wonderful Copenhagen har ansat en ny kommunikations- og marketingdirektør. Hun kommer med 14 års ledererfaring i bagagen, og nu skal hun være med til at forløse hovedstadens potentiale.

Under coronapandemien blev der rundt regnet etableret 4.800 nye hotelværelser i København ifølge Dansk Erhverv.

Mængden af hotelværelser indeholder et samfundsøkonomisk potentiale, som Wonderful Copenhagen ønsker at forløse.

Derfor har destinationsselskabet nu ansat Rikke Holm Petersen som ny kommunikations- og marketingdirektør, det skriver Wonderful Copenhagen i et opslag på LinkedIn.

Rikke Holm Petersen har en kandidatgrad i international erhvervskommunikation. Hun har 14 års ledererfaring, og kommer fra en stilling som marketingchef hos energivirksomheden Andel Energi, en stilling hun har siddet i siden 2020. Inden da var hun i næste seks år marketingchef for Ørsted.

Derudover har hun undervist i marketing, kommunikation og formidling på Copenhagen Business School, hvor hun også selv er uddannet.

”Hvis vi i hovedstaden, på trods af benhård international konkurrence, kan tiltrække gæster nok til at skabe en belægning på de flere tusinde nye hotelværelser, så vi opnår samme belægning som før udvidelsen, vil det betyde ekstra milliardomsætning og varig jobskabelse til rigtig mange borgere, ikke mindst blandt dem, der ellers kan have svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet,” skriver Wonderful Copenhagen om opgaven.

Skal bidrage med bæredygtig omstilling
Wonderful Copenhagen fokuserer også på, at markedsføring skal bidrage til en bæredygtig omstilling af turisterhvervet.

Det drejer sig blandt andet om at inspirere gæsterne til at adoptere en mere bæredygtig adfærd. På samme tid skal turismeudviklingen også indtænke behovene hos hovedstadens borgere.

I år har København titlen som UNESCOs verdenshovedstad for arkitektur i 2023. Derfor kører Wonderful Copenhagen lige nu kampagnen ”Copenhagen is for you.” Den sætter fokus på interessant arkitektur i København, men fortæller samtidig også historien om København som en grøn by med fokus på cykelinfrastruktur og bæredygtighed.

For eksempel sættes der fokus på cykelbroer, urban gardens og rent badevand, og kampagnen går efter udenlandske turister, som har interesse for en bæredygtig livsstil.

Kampagnen eksekveres i både Sverige, Norge, Tyskland, Frankrig, Italien og Storbritannien i varierende omfang, og kommer til at køre hele året, oplyser Wonderful Copenhagen.

 

Relaterede artikler:

40 år med Georg Sørensen i Herning

Kendt dansk hoteldirektør opsagt efter et år

Henter politisk direktør på Christiansborg