Finn Kræfting. Foto: Moreno Clicks.

Hotelkædedirektør fylder rundt

Finn Kræfting indtog for 15 måneder siden direktørstolen i Small Danish Hotels. I den tid, har kæden fokuseret på digital omstilling og en alliance med Best Western. Nu fylder direktøren 60 år.

I denne uge fylder Small Danish Hotels administrerende direktør, Finn Kræfting, 60 år. Finn Kræfting har været direktør for hotelkæden siden den 1. februar 2022.

60-årsdagen fejres med en reception for forretningsforbindelser, samarbejdspartnere, venner og familie den 22. juni på Jørgensens Hotel i Horsens, oplyser Small Danish Hotels i en pressemeddelelse.

Da Finn Kræfting fik titlen som administrerende direktør for Small Danish Hotels, var det i en hotelbranche, der stadig var mærket af pandemien, og som skulle til at finde fodfæste efter to mildest talt hårde år.

Håndplukket uden for hotelbranchen
De hårde tider betød, at der var et stort behov for, at kæden, der består privatejede kroer, hoteller, slotte og badehoteller, skruede markant op for den digitale omstilling. Derfor skulle topposten fyldes ud af en direktør uden for hotelbranchen, og valget landede derfor på Kræfting, der er Cand. Merc. i international business fra Aarhus Universitet.

Han kom nemlig fra en stilling som ledelseskonsulent og adjunkt hos VIA University College, Danske Professionshøjskoler, og havde den erfaring, som skulle bruges.

Siden da er det blevet til mere end blot digitalisering, og der er blevet lagt en ny forretningsstrategi og skabt nye forbindelser, fortæller Finn Kræfting.

”Small Danish Hotels har nogle stærke platforme og et velfungerende loyalitetsprogram. Strategien skal skabe mere værdi for vores gæster og hotellerne i kæden via optimering af det digitale univers og tiltrækning af nye højkvalitets hotelprofiler som for eksempel Jørgensens Hotel og Bandholm Badehotel, der senest er trådt ind i medlemskredsen,” fortæller direktøren.

I alliance med BWH Hotel Group
For at stå stærkere på markedet har Small Danish Hotels indgået en alliance med BWH Hotel Group. Det betyder, at kæderne har etablere fælles salgskanaler, markedsføring og loayalitetspoint.

Small Danish Hotels kalder sig selv for Danmarks Største Hotelkæde med en pulje på i alt 3.700 værelser. Samtidig betyder alliancen, at Small Danish Hotels’ portefølje vokser fra 67 til 80 hoteller, og hotellerne bliver samtidig synlige på Best Westerns globale hjemmesider. Ifølge Small Danish Hotels giver det nye muligheder for at tiltrække internationale gæster til kædens hoteller og kroer.

”Partnerskabet med BWH Hotel Group ser vi som en gamechanger til at stå stærkere i en branche under pres,” fortæller Finn Kræfting.

 

Relaterede artikler:

60 år med Birthe Becker

Forlader A.P. Møller – Mærsk for at blive hotelejer

Ny hoteldirektør stoppet efter fire uger