Munkebo Kro. PR-foto.

Hotelkæde udvider med fire hoteller

Et jysk badehotel, to kroer og et fynsk hotel- og konferencested har meldt sig under fanerne hos Small Danish Hotels. Hotelkæden står nu for en kapacitet på mere end 5.200 værelser.

Small Danish Hotels udvider nu porteføljen med Kaløvig Badehotel i Østjylland, Hotel Tønderhus i Sønderjylland samt Hotel Munkebo Kro og Fjeldsted Skov Hotel og Konference på Fyn. Det oplyser Small Danish Hotels, der kalder sig Danmarks største hotelkæde, i en pressemeddelelse.

I 2022 slog Small Danish Hotels ind på en ny kurs med en vækststrategi, der betyder, at foreningen er vokset fra 63 hoteller i 2023 til 85 hoteller i dag. Finn Kræfting, administrerende direktør for Small Danish Hotels mener, at der er stordriftsfordele at hente som medlem af foreningen, som mindre hoteller ikke kan opnå alene.

”De sidste års limbo i hotelmarkedet med pandemi, inflation og usikre privatøkonomier har vist, at det er blevet langt sværere at stå alene i markedet. Vi ser en stigende interesse fra hoteller om at blive en del af et større fællesskab. Hotellerne får større muskler ved at træde ind i Small Danish Hotels, hvor de kan hente knowhow og få mere synlighed gennem fælles platforme som loyalitetsklub, optimerede salgsprocesser, digitalisering og international markedsføring, hvilket mange hoteller kan have svært ved at løfte alene,” siger han.

Har styrket sin position blandt yngre publikum
De 85 hoteller, kæden nu er oppe på, kommer delvist fra partnerskabet The Hotel Alliance, som Small Danish Hotels har indgået med BWH Hotel Group med 15 associerede partnerhoteller. Det betyder nu, at Small Danish Hotels’ medlemmer nu tilsammen står for mere end 5.200 værelser på det danske marked.

Samtidig har de nye hoteller i kædens sortiment betydet, at man nu kan tiltrække bredere målgrupper og ikke mindst et yngre publikum, fortæller Finn Kræfting.

”Vi står stærkere i markedet med en langt mere moderne kædeprofil end tidligere. Inden for de seneste år har vi tiltrukket nye konferencehoteller, badehoteller og byhoteller, ligesom flere af vores eksisterende hoteller har udvidet paletten med for eksempel moderne spafaciliteter og gourmetrestauranter. Dertil har vi udviklet vores oplevelsespakker, så de er mere tidssvarende og attraktive for publikum i alderen 25 år og opefter. Vi er glade for alle gæster, men det er dejligt at se, at flere yngre mennesker også finder vej til Small Danish Hotels,” siger han.

Direktøren peger samtidig på, at efterspørgslen på ophold på kædens badehoteller er steget, og at både yngre og ældre par søger badehotellerne under kortere ferieophold.

 

Relaterede artikler: 

Frygter at turister fravælger Danmark

Hotelkæde ansætter ny kommerciel direktør

Hotel genopstår i lynfart med ny forpagter