Sommerhus. (Foto: Campaya | Facebook.com | PR)

Feriehusudlejer samarbejder med kendte navne

Danske Campaya, der udlejer sommerhuse, har på det seneste indgået aftaler med flere store bookingportaler, som i fremtiden vil medvirke til eksponering af selskabets ferieboliger.

Sidste år var det ved at gå galt for den danske udlejningsportal Campaya, der har en ambition om at være ferieboligbranchens pendant til Hotels.com. Det skyldtes, at en fond, der skulle hjælpe med en kapitalrejsning, sprang fra, og portalen derfor måtte indlede en rekonstruktion.

Selskabet endte dog med at overleve, da DBF Group, der står bag Dansk Bilferie, trådte til som ny investor og kapitalindsprøjtningen fra denne aftale gjorde det muligt for den Horsens-baserede virksomhed at betale alle kreditorerne og fortsætte driften.

Nu har Campaya indgået endnu et samarbejde. Denne gang har det til formål at sikre eksponering af de sommerhuse, som virksomheden har i udlejningsporteføljen. I særdeleshed over for danske og tyske feriegæster, som den nye partner har ekspertise med.

Udviklingen går i den rigtige retning
Virksomheden har indgået et partnerskab med Feline Holidays, der har adresse i Herning og driver en række udlejningsportaler for sommerhuse. I alt videreformidler virksomheden 120.000 ferieboliger i 19 forskellige lande, oplyses det.

Tanken er, at de sommerhuse, som Campaya varetager udlejningen af, fremover vil være at finde på i hvert fald en del af Feline Holidays’ portaler, og det skal medvirke til at skubbe på den udvikling, som feriehusudlejeren oplever i øjeblikket.

Campaya forklarer nemlig, at man for tiden har en ”stor tilstrømning” af sommerhusejere, som vil udleje deres ferieboliger, og man nærer et håb om, at samarbejdet med Feline Holidays vil medvirke til så vidt muligt at sørge for fulde huse året rundt.

Samarbejder med store portaler
I tillæg til samarbejdet med Feline Holidays har Campaya også indgået aftaler med en række andre velkendte portaler, som formidler ferieboliger til turister fra såvel ind- som udland. Det fortæller virksomheden i et opslag på sociale medier.

”For at give vores mange nye husejere så gode rammer om deres udlejning som muligt, har vi den seneste tid lanceret adskillige nye udlejningssamarbejder med blandt andre Airbnb, Booking.com og Expedia, som sikrer høj belægning i sommerhusene på tværs af året.”

Udover at udleje sommerhuse til turister, har Campaya også erhvervsindkvartering som et ben i forretningen således, at man bistår virksomheder i særligt bygge- og anlægsbranchen med at finde den nødvendige indkvartering til de ansatte, der i en afgrænset periode skal arbejde i et givent område eksempelvis i forbindelse med et byggeri.


Relaterede artikler:

Ferieboligformidler får nødvendig ny millionkapital

Største udlejer af danske ferieboliger skifter ejer

Vokseværk i Danmarks største feriehusportal