Fårup har gået efter at genskabe hoteloplevelsen i sine nye glammping-telte. PR-foto.

Fårup giver overnatningsmuligheder et løft

Fårup Sommerland købte sidste år en nærtliggende campingplads, fordi efterspørgslen på overnatning var stigende. Nu tilføjer man ny kapacitet henvendt gæster, der vil have luksus.

I april sidste år købte Fårup Sommerland campingpladsen Fårup Camping, som ligger 500 meter fra parken og tæt på skov, strand og turistbyen Blokhus.

Den nordjyske forlystelsespark oplever stor efterspørgsel på overnatninger fra sine gæster, og derfor valgte man altså at tilføje de 300 overnatningsenheder, som Fårup Camping råder over med mulighed for at leje både hytter samt plads til campingvogne, autocampere og telte.

Nu udvider Fårup Sommerland overnatningskapaciteten med 72 sovepladser fordelt på 12 nye glamping-telte med køkken, bad, rigtige senge og plads til seks personer i hvert telt.

Tilføjelsen af de nye telte sker som led i en større makeover og opgradering af faciliteterne på Fårup Sommerlands campingplads, der samtidig skifter navn til Skovbrynet frem mod den nye sæson, oplyser forlystelsesparken i en pressemeddelelse.

Formålet med glamping-teltene er at tilbyde en hoteloplevelse på campingpladsen, fortæller Fårup Sommerlands administrerende direktør, Niels Jørgen Jensen.

”Teltene bliver opført i ægte Fårup-stil med en indretning inspireret af skoven og naturen, og samtidig har man netop skoven og markerne lige uden for døren, som man kan nyde fra sin private veranda kun få hundrede meter fra forlystelsesparken,” tilføjer han.

Første sæson blev brugt på læring
Udover de nye glamping-telte har Fårup Sommerland udvidet arealet på campingpladsen markant, renoveret eksisterende hytter og tilføjet en ny, stor ferielejlighed, oplyser sommerlandet.

Fårup Sommerland har også investeret i et i generelt løft af infrastrukturen på pladsen, som blandt andet indebærer wi-fi, elinstallationer og kloakering, og man etablerer også et særskilt personaleområde til parkens sæsonansatte, som man dels håber gør det mere attraktivt at være ansat i Fårup, og dels håber vil styrke fællesskabet mellem parkens ansatte.

”Det har hele tiden været en del af planen for vores overtagelse, at vi skulle bruge den første sæson på at lære og herfra lægge strategien for campingpladsen, så den bliver en integreret del af Fårup Sommerland-brandet. Vi tør godt sige, at vi har store ambitioner for Skovbrynet, som vi generelt ønsker at løfte til et nyt niveau med en række moderne og nytænkende tiltag,” fortæller Niels Jørgen Jensen.

Ud over overnatningsfaciliteterne på campingpladsen tilbyder Fårup Sommerland også overnatning på et firestjernet hotel med 53 værelser og to trætophytter, og ifølge parkens administrerende direktør er netop bredden i overnatningstilbud en del af strategien.

”Vi favner nu utroligt bredt med overnatningsfaciliteter i stort set alle prisklasser, og vi er derfor glade for at kunne huse endnu flere af vores gæster. Samtidig oplever vi helt generelt, at et stigende antal gæster ønsker at gøre besøget i Fårup Sommerland til et ophold med en eller flere overnatninger, og uanset om man søger en helt billig overnatning i form af en teltplads på campingpladsen eller en overnatning i en af vores mere eksklusive trætophytter, så er der noget for enhver gæst,” lyder det fra Niels Jørgen Jensen.

 

Relaterede artikler:

Udvider med campingplads og trætophytter

Længe undervejs: Salg af campingplads og vandrerhjem er gået op i en højere enhed

Åbner alligevel efter kamp om servicebygning