Indgangen til Comwell Aarhus. (Foto: Comwell | PR)

For sjette år i træk: Hotelkæde vinder bæredygtighedspris

12.000 danske forbruger har endnu engang peget på, hvilket hotelbrand, de mest forbinder med bæredygtighed. For sjette år i træk, er det en stor dansk hotelkæde, som vinder prisen.

For 12. år i træk har den svenske analysevirksomhed SB Insight uddelt deres Sustainable Brand Index Award. Prisen uddeles på baggrund af forbrugernes opfattelse af, hvor bæredygtige brands er.

Og for sjette år i træk kan Comwell Hotels fejre, at man er den danske hotelkæde, som forbrugerne opfatter som mest bæredygtig.

Prisen uddeles på baggrund af 80.500 forbrugerinterviews fordelt over otte europæiske lande, hvor 12.000 danske forbrugere også har deltaget. I år inkluderer analysen 1.600 brands, hvoraf 253 danske brands fra 25 forskellige brancher også har været med i puljen.

”Vi er både stolte og ydmyge over endnu engang at tage imod den fine pris Sustainable Brand Index Award. Det viser, at de danske forbrugere lægger mærke til de mange tiltag, vi har sat i søen. ESG er et vigtigt og højt prioriteret ben i hele vores drift og strategi i øvrigt,” lyder det i en pressemeddelelse fra Peter Schelde, koncernchef i Comwell Hotels.

Har søsat grønne tiltag
Comwells bæredygtighedsindsatser spænder bredt fra miljømæssige tiltag, der skal reducere kædens udledning af CO2 til fokus på trivsel og udvikling blandt medarbejderne.

Kæden søsatte for eksempel sidste år kokkeuddannelsen Green Chef, som sætter fokus på madspild, planterig kost, CO2-udledning og optimal råvareudnyttelse. Det er Comwells ambition, at madspild maksimalt må udgøre 15 procent af kædens madforbrug i 2030.

For at fremme gæsternes trivsel var Comwell også den første danske hotelkæde, som meldte sig ind i Solsikkeprogrammet, hvor gæster kan signalere med solsikkesnoren, at de har et usynligt handicap.

For at kunne yde gæsterne den hjælp, de har brug for, er alle medarbejdere på Comwells hoteller blevet trænet i, hvad det vil sige at have et usynligt handicap, og hvordan man bedst møder mennesker, som har valgt at bære solsikkesnoren. For eksempel er medarbejderne trænet i ikke at stille spørgsmål til gæstens valg om at bære snoren.

Sidste år udgav Comwell i øvrigt deres første selvstændige ESG-rapport som en del af kædens samlede regnskabsaflæggelse. Her er de brede målsætninger, at kæden skal være CO2-neutral i 2030, og i 2040 skal hele Comwells værdikæde være det samme.

 

Relaterede artikler:

Lyngby Storcenter: Comwell overtager fra Scandic

Comwell indviede nyrenoveret herregård

Comwell overlader hoteldrift til norsk operatør