Christian Zacho. Pressefoto.

Erfaren brancheprofil skifter verdenshavene ud med stor hotelkoncern

En stor dansk hotelkæde har fundet en ny salgschef til Jylland. Han kommer med en stor omgang erfaring senest fra et af Danmarks største rederier, og ifølge hotelkæden, bliver han en nøglespiller i indsatsen for at styrke kædens vækst.

Snart siger Christian Zacho, chef for partnerskaber i Tyskland for det store danske rederi DFDS, farvel til de syv verdenshave. Den 2. januar bliver Det Forenede Dampskibs-Selskab marineblå nemlig skiftet ud med Zleeps gule farver, da Christian Zacho starter i stillingen som hotelkædens salgschef i Jylland. Det oplyser Zleep Hotels i en pressemeddelelse.

Zleep oplyser, at valget netop faldt på Christian Zacho, da han kommer med mere end 25 års erfaring i rejsebranchen, og fordi han i andre virksomheder har bevist, at evner at skabe salg og opbygge relationer.

”Jeg er glad for at kunne ansætte Christian Zacho i stillingen som ny Sales Manager i Jylland. Særligt fordi han deler vores passion for at levere den bedste gæsteoplevelse – og har en stærk forståelse for det skiftende forretningslandskab inden for vores branche. Hans evne til at identificere nye salgsmuligheder og opbygge langvarige partnerskaber er noget, man skal lede længe efter,” fortæller Salgs- og Marketing direktør hos Zleep Hotels, Catharina Hallberg.

Skal styrke samarbejdet med erhvervskunder og rejsebureauer
Zleep Hotels oplyser, at Christian Zacho som ny salgschef skal stå for at styrke det strategiske samarbejde mellem kæden og erhvervskunder samt rejsebureauer i Jylland.

Konkret skal han stå for at trække flere kunder hjem til hotelkæden, men skal også bidrage med nye initiativer, som skal forbedre gæsteoplevelsen på Zleeps hoteller.

Med ansættelsen i Zleep får Christian Zacho igen berøring med rejsebranchen. Zacho har været ved DFDS siden 2021. Inden da var han fra 2013 og otte år frem key account manager i Lufthansa, indtil besparelser på grund af corona betød, at hans stilling blev nedlagt. Han har også arbejdet med salg for biludlejningsfirmaet Avis samt SAS, hvor han i de to virksomheder tilsammen har godt 12 års erfaring.

Mellem 1999 og 2001 var han ansvarlig for prisaftaler hos Jysk Rejsebureau og fra 1995 til 1999 var han rejserådgiver hos Carlson Wagonlit Travel.

Har før arbejdet med ny direktør
Christian Zacho kender i øvrigt Catharina Hallberg ganske godt i forvejen. Hallberg blev hentet til Zleep i starten af august måned som chef for en ny, sammenlagt salgs- og marketingafdeling i kæden, som kædens administrerende direktør Peter Haaber tidligere har fortalt til Turisme24.dk, skal have et øget digitalt fokus.

Catharina Hallberg var inden da chef for globale partnerskaber i DFDS, hvor hun arbejde med Christian Zacho.

”Jeg har fået en fantastisk chance for at følge Catharina Hallberg, som jeg havde et stærkt samarbejde med ved DFDS. Jeg glæder mig til igen at spille en rolle i den vestdanske rejsebranche på B2B-markedet, og jeg glæder mig til at møde nye og gamle erhvervskunder her på fastlandet,” skriver Christian Zacho i et LinkedIn-opslag om sin nye ansættelse.

Turisme24.dk har forsøgt at få en kommentar fra Christian Zacho om ansættelsen, men det har ikke været muligt.

 

Relaterede artikler:

Direktørskifte varsler ny strategi for Zleep

Kendt brancheprofil ny direktør hos Zleep Hotels

Klar med direktør for to nye danske Marriott-hoteller