Hos Jesperhus er der netop blevet indviet i en ny amfiscene, som man håber vil trække flere børnefamilier til. Ifølge direktør er man dermed et skridt tættere på et af parkens mål.
Børnefamilierne er blandt de segmenter, som man rigtigt gerne vil have besøg af i Jesperhus.
Den ambition har man blandt andet forsøgt at indfri ved at lave en tæt integration med de skæve karakterer, der befolker universet omkring den kendte børnebogs- og tegnefilmsfigur Jungledyret Hugo, ligesom man også har opfundet sine egne.
Karaktererne er både en del af markedsføringen af henholdsvis ferie- og blomsterparken, mens de også optræder for børnene og deres forældre. Disse shows får fremover bedre forhold. Det er i hvert fald hensigten med en ny investering, der netop er åbnet.
Jesperhus, der siden årsskiftet fra 2021 til 2022 har været ejet af den svenske campingkoncern First Camp, har nemlig netop investeret flere end 10 millioner kroner i en ny amfiscene i blomsterparken, der fremover skal danne ramme om børneshowsene.
Drømmer om at være landets bedste
Amfiscenen har plads til 1.600 personer og er bygget op omkring en af de nye karakterer, som de ansatte hos Jesperhus har udviklet. Han hedder Jesper Ged, og en del af scenen er udformet som hans hus. Et nyt spisested vil desuden få udsigt over scenen, da det er placeret lige ved siden af.
Jesperhus’ administrerende direktør Jesper Munksgaard fortæller, at forholdene nu er sådan, at man kan benytte anledningen til at skrue op for antallet af show, der afvikles i løbet af sæsonen.
“Vi skal være Danmarks bedste feriested for børn, og det mål kommer vi endnu tættere på med indvielsen af Jesper Geds Hus. Børnene får bedre udsyn til scenen, kommer til at sidde bedre på bænke i stedet for som tidligere på jorden, ligesom den tekniske produktion er opgraderet.”
Ved indvielsen af amfiscenen roste borgmester Hans Ejner Bertelsen (V) fra Morsø Kommune desuden initiativet, da han mener, at det vil bidrage til, at Jesperhus fremover vil kunne trække endnu flere turister til Mors end hidtil.
Binder sløjfe på historien
Ifølge den administrerende direktør er åbningen et naturligt skridt i den strategiske retning, som Jesperhus er gået i, i mere end et årti.
“Vi har i de sidste 15 år, for alvor arbejdet på at udvikle os og får underholdning, shows, film karakterer og figurer bragt ind i vores univers med planter, dyr og blomster for på den måde at udvikle os og bygge videre på vores historiske fundament, ” siger Jesper Munksgaard.
”Det, at vi nu kan åbne op og lægge en ny fantastisk scene til underholdning lige her, i familiehaven, foran Jespers Hus, foran Jesper Geds Hus, gør, at vi for alvor binder sløjfe på historien. At vi binder oprindelsen, vores blomsterpark og haveanlægget, sammen med vores underholdningsunivers.”
Relaterede artikler:
Jesperhus åbner træls trailerpark
Videoer fra dansk feriepark set 200 millioner gange
Jesperhus-direktør overtager Sønderjyllands største attraktion

TURISME24.DK Nyt om turisme i Danmark


