To af First Camps destinationer her til lands fremhæves af campingkoncernen, da begge disse er blevet noteret for vækst i det forgangne år. Vejret har spillet en rolle i den udvikling, lyder det.
Sidste år gik udviklingen i særligt en del af Danmark den rigtige vej. Det er i hvert fald meldingen fra svenske First Camp, der er Skandinaviens største campingkoncern med henved 72 pladser i Sverige, Danmark og Norge i porteføljen.
Koncernen henviser til Sønderjylland, da to af First Camps danske pladser i den sydlige del af Jylland, tilsyneladende har udvist god form i det forgangne år. Den ene har vist sig at være blandt højdespringerne, når First Camp kigger på væksten for hele kæden.
August skilte sig ud fra tidligere
Den destination, som er oppe og blande sig i toppen, er First Camp Frigård, der ligger klos op ad den sønderjyske by Kollund ganske tæt ved Flensborg Fjord. I løbet af 2024 er der her blevet registreret en vækst på 12 procent, når man sammenligner med året før.
Der har også været travlt et andet sted i Sønderjylland. På First Camp Lakolk, der ligger på Rømø, har udviklingen resulteret i en vækst på otte procent i forhold til 2023. Pladsen er desuden en af de største destinationer, som den svenske koncern råder over.
First Camp oplyser, at væksten i særdeleshed skyldes dét, der beskrives som et stærkt andet halvår. Her gik det fremad i samtlige måneder, når man sammenligner med samme periode året før. Derudover skete der et skifte i højsæsonen.
August var nemlig travlere end tidligere, og årets ottende måned overhalede på den baggrund for første gang juli og blev den største i 2024.
Regn på toppen af Jylland – varme i bunden af Europa
Kent Lodberg, der er marketingschef hos First Camp, erklærer sig – ikke overraskende – meget tilfreds med udviklingen sidste år.
“Det viser tydeligt, at flere og flere gæster værdsætter den komfort og de fordele, der følger med at booke hos First Camp. Vores stærke koncept, brugervenlige bookingplatform og loyalitetsprogrammet First Camp Club har været afgørende faktorer for væksten.”
Hos First Camp Frigård tilskriver destinationschef William Dyrholm desuden vejret i ind- og udland en del af æren for besøgstallene, da det medvirkede til at give medvind til de sønderjyske destinationer.
“Vi oplevede mange gæster, der oprindeligt havde planlagt at rejse til Nordjylland eller Sydeuropa, men som i sidste øjeblik valgte Sønderjylland i stedet. Det våde vejr i Nordjylland og de ekstremt høje temperaturer i Sydeuropa fik mange til at søge mod vores destinationer.”
Relaterede artikler:
Stor campingkæde slutter sig til HORESTA