Et af HORESTA’s nyeste medlemmer varetager til dagligt driften af 70 destinationer på tværs af Skandinavien og nærer en ambition om at sætte sig på en væsentlig del af markedet i Europa.
Siden First Camp blev grundlagt i begyndelsen af dette årtusinde, har campingkoncernen etableret sig som en de store spillere i Skandinavien. Mens selskabet herhjemme driver Jesperhus Feriepark og 13 andre destinationer, vokser tallet til 70, når porteføljerne i Sverige og Norge tælles med.
Selskabet har dog efter udsagn ambitioner om at befæste dets position på det danske marked og blive en mere integreret del af branchen her til lands, og det er baggrunden for, at First Camp nu har meldt sig under fanerne hos HORESTA.
Nærer europæiske vækstambitioner
Ifølge Mike Jovicic, der er HR-partner for First Camp i Danmark, er det et led i koncernens vækststrategi, at man skal være en del af en brancheorganisation.
“Vi følte, at HORESTA var det bedste match for os – især med deres fokus på campingbranchen. Derudover har vi allerede fået meget værdifuld sparring fra det faglige team. Det er en fornøjelse at være blevet en del af,” lyder det.
Det er dog ikke kun de tre skandinaviske markeder, som First Camp vil vokse på. Koncernen har også rettet blikket mod resten af Europa, og nærer en drøm om på sigt at blive en de førende campingkæder i denne del af verden.
Danske erfaringer skal bredes ud
Et af First Camps fokuspunkter for næste år er, at erfaringerne fra Jesperhus’ populære børneunderholdningsunivers med karakterer fra Jungledyret Hugo skal benyttes på flere destinationer. Det bliver med First Camps egen maskot Yessi som omdrejningspunkt.
Man mener, at den strategi flugter godt med, at kædens koncept i særlig grad henvender sig til børnefamilier og seniorer, der præger destinationerne om sommeren, mens man i vinterhalvåret fokuserer på at trække konferencer og events til.
“Vi sælger ikke blot overnatninger, vi sælger minder. Vi stræber efter at skabe moments of happiness for vores gæster, uanset om de søger sjov med familien eller en faglig dag omgivet af flot natur,” fortæller Mike Jovicic.
Koncernen forsøger løbende at skabe et bredt udbud i overnatningsmulighederne således, at traditionelle pladser til et telt eller en campingvogn bliver suppleret af glamping, hytter samt destinationer med badeland og andre aktiviteter.
Relaterede artikler:
First Camp: Interessen for autocamping stiger