VisitNordsjælland har hentet en ny chef for markedsføring og partnerskaber. Han har mange års cheferfaring fra Momondo og indtager posten med klare mål.
Et nyt ansigt er sat i spidsen for markedsføringen og partnerskaber hos VisitNordsjælland. Det drejer sig om Allan Askov Christoffersen, som er ny marketing- og partnerskabschef.
Christoffersen indtager stillingen med flere års erfaring inden for turisme, markedsføring, destinationsbranding og partnerskabsopbygning.
Han kommer senest fra en stilling som direktør for medier og brandaktivering hos rejsesøgemaskinerne Momondo og Kayak. Her har han arbejdet i ni år.
”I tæt samarbejde med turisterhvervet og vores partnerorganisationer kommer Allan til at stå i spidsen for at synliggøre og øge kendskabsgraden til Nordsjælland som en attraktiv destination samt drive VisitNordsjællands turismenetværk og partnerskabsprogram,” skriver VisitNordsjælland på LinkedIn om ansættelsen.
Har klare mål
Fra Allan Askov Christoffersen selv lyder det, at han indtager det nye job med klare mål for, hvad han og VisitNordsjælland skal opnå. Således skal de unikke oplevelser, der findes i Nordsjælland, yderligere frem i lyset, og flere turister skal besøge destinationen hele året. Derudover skal nye partnerskaber skabe værdi for både lokale og besøgende.
”Som nordsjællænder er det en stor glæde at hjælpe med at promovere min hjemstavn. På samme tid ser jeg frem til at lære destinationen, turistbranchen og den fulde palet af oplevelser bedre at kende – både fra et professionelt og personligt perspektiv,” skriver Allan Askov Christoffersen på LinkedIn.
Her skriver han også, at han kan bruge sine mange års erfaring fra Momondo/Kayak til at fremme Nordsjælland. Her har han nemlig arbejdet med marketingstrategier, brandudvikling, content- og influencermarketing og udviklingen af partnerskaber.
”Jeg tror på, at stærk storytelling og engagerende indhold kan inspirere folk til at rejse, og at langsigtede, værdibaserede partnerskaber er nøglen til at skabe bæredygtig vækst for en destination. Jeg ser frem til at gøre Nordsjælland endnu mere synlig både i Danmark og internationalt sammen med mine talentfulde kolleger og vores mange partnere,” skriver Allan Askov Christoffersen.
Relaterede artikler:
Endnu en chef forlader destinationsselskab

TURISME24.DK Nyt om turisme i Danmark


