Ansatte i housekeeping på A Place To Hotel i Esbjerg. (Foto: Core Hospitality | PR)

Hoteldirektør: ”Vores gæster kan mærke forskellen”

Nu byder Core Hospitality velkommen til 14 nye kolleger på A Place To Hotel Esbjerg, da rengøringen fremover skal foretages af egne ansatte. Den tilgang ser koncernen flere fordele ved.

Det gamle mundheld, der lyder, at renlighed er en dyd, kan man nikke genkendende til hos Core Hospitality. Koncernen oplever nemlig, at netop renlighed er den vigtigste faktor, der har indvirkning på, hvor tilfredse gæsterne er med deres hotelophold.

Hos A Place To Hotel i Esbjerg er det andre, der hidtil har stået for rengøringen, da den har været outsourcet. Sådan skal det dog ikke være længere.

Fra denne måned har Core Hospitality valgt, at man fremover selv vil stå for rengøringen på A Place To Hotel. Dermed får det samme driftstruktur som benyttes på koncernens øvrige hoteller, hvor rengøringen varetages internt af eget personale.

Har flere fordele
Beslutningen er blandt andet truffet på baggrund af erfaringer fra de andre hoteller.

Udover hotellet i Esbjerg har Core Hospitality en portefølje bestående af 14 Four Points Flex by Sheraton-hoteller, et Fairfield by Marriott og Residence Inn by Marriott i København, Kirk Suites i Vejle samt to Moxy-hoteller i Norge.

De omtalte erfaringer viser, at insourcing af rengøring har flere fordele. Dels højner det gæsternes oplevelse af renlighed, men praksissen bidrager derudover også til lavere personaleudskiftning, mere effektiv drift og bedre muligheder for at implementere nye tiltag.

Er strategisk vigtigt
Peter Haaber, der er administrerende direktør i Core Hospitality, påpeger, at det på den baggrund er et område, der anses som værende en vigtig strategisk prioritet.

”Når vi selv varetager housekeeping, tager vi fuldt ejerskab over gæsteoplevelsen. Det giver os ikke alene mulighed for at sikre en højere standard og større fleksibilitet, men også at styrke sammenhængskraften på tværs af vores hoteller.”

”Det er et tiltag, som både gavner gæsterne, medarbejderne og driften,” tilføjer direktøren.

Får kulturen under huden
Et andet resultat af beslutningen er, at de 14 ansatte, der er beskæftiget med rengøring på A Place To, fremover bliver en fast del af staben på hotellet, og den tættere relation vil også smitte af på kunderne, mener hoteldirektør Helle Tingberg.

”Vi er utroligt glade for at kunne byde housekeeping-teamet helt ind i vores hus. Når vi driver rengøringen selv, bliver medarbejderne en integreret del af vores team og kultur, og det skaber både mere arbejdsglæde og bedre resultater.”

”Vores gæster kan mærke forskellen, fordi glade medarbejdere leverer en endnu bedre oplevelse.”


Relaterede artikler:

Core Hospitality fik tocifret millionunderskud i 2024

Hotel fik 100.000 gæster i sit første år

14 danske hoteller melder klar til navneskifte