Sidste år åbnede et nyt, stort dobbelthotel i Københavns Nordhavn. Nu melder operatøren bag, at man har haft 100.000 gæster forbi i hotellets første år.
Den 11. marts 2024 åbnede Fairfield by Marriott og Residence Inn by Marriott i Københavns Nordhavn. Fairfield med 222 værelser og suiter og Residence Inn med 89 hotellejligheder på mellem 21 og 37 kvadratmeter.
Bag dobbelthotellet står Core Hospitality, den danske white label-operatør, som også driver to Moxy-hoteller i Norge, Kirk Suites i Vejle, A Place To Hotel i Esbjerg og 14 danske Four Points Flex by Sheraton, som indtil den 31. januar bar varemærket Zleep Hotels.
Nu meddeler Core Hospitality på LinkedIn, at det er gået godt i det første år, man har drevet Fairfield by Marriott og Residence Inn by Marriott.
Man har således taget imod mere end 100.000 gæster. På LinkedIn skriver Core Hospitality, at det særligt er hotellets medarbejdere, som kan tage æren for, at det er gået godt i hotellets første år.
“En dybfølt tak til vores medarbejdere, værdsatte gæster og partnere, som har gjort denne rejse så givende,” lyder det blandt andet fra Core Hospitality.
Har været igennem flere direktørskifter
Selvom Fairfield by Marriott og Residence Inn by Marriott blot har et enkelt år på bagen, har de dobbelthotellet alligevel skiftet direktør flere gange.
Første mand på posten var svenske Patrice Boman. Han kom fra en stilling som hotelchef på Scandic Palace på Rådhuspladsen i København.
Men af ikke nærmere oplyste årsager blev Patrice Boman opsagt i juni 2024. “Det var ikke det rigtige match,” blev det oplyst.
Efterfølgende valgte Core Hospitality at indsætte en direktør fra egne rækker i form af Sanne Nørgaard Færgsted, som indtil da havde været driftsdirektør i organisationen.
Sanne Nørgaard Færgsted meddelte dog i starten af oktober, at hun skiftede til den hollandske koncern Borealis Hotel Group, der driver det 180 værelser store Ibis Styles Copenhagen Ørestad, hvor hun blev general manager. I stedet er det nu Core Hospitalitys driftsdirektør, Birgitte Nørgaard, som er general manager for hotellet.
Drager fordel af enormt loyalitetsprogram
Det er i øvrigt ingen tilfældighed, at Core Hospitality driver de fleste af sine hoteller under Marriotts varemærker, og at man har valgt at udskifte Zleep-brandet med Marriott-varemærket Four Points Flex by Sheraton.
Det giver nemlig hotellerne adgang til Marriotts enorme loyalitetsprogram, Marriott Bonvoy, som tæller mere end 210 millioner medlemmer på verdensplan.
Bonvoy-programmet giver gæster mulighed for at optjene og indløse point på mere end 9.000 hoteller verden over. Det betyder, at danske gæster kan optjene point på ophold herhjemme, som kan bruges på rejser til udlandet – for eksempel til overnatninger eller oplevelser i Londons O2 Arena, Berlins Uber Arena og Manchester Uniteds Old Trafford.
“Dette skifte handler om mere end blot et nyt navn. Det handler om at bringe dansk hoteldrift op på et internationalt niveau, hvor vi kan kombinere vores lokale ekspertise med Marriotts stærke varemærke og distributionskanaler. Nu kan ophold i store dele af Danmark bookes gennem Marriott.com og Marriott Bonvoy-appen,” fortalte Core Hospitalitys administrerende direktør, Peter Haaber, i forbindelse med Zleeps navneskifte.
Relaterede artikler:
14 danske hoteller melder klar til navneskifte