Den 31. januar 2025 er Zleep officielt blevet til Four Points Flex by Sheraton i Danmark. (PR-foto).

14 danske hoteller melder klar til navneskifte

Denne uge får de 14 danske Zleep-hoteller et nyt navn fra Marriott-kæden. Dermed får hotellerne også adgang til et af verdens allerstørste loyalitetsprogrammer.

I oktober fortalte Zleeps stifter, Peter Haaber, til Turisme24.dk, at de danske Zleep-hoteller skifter navn, efter at driftsselskabet bag, Core Hospitality, igennem flere måneder havde haft en dialog i gang med Marriott International.

Fredag den 31. januar bliver navneskiftet en realitet, for her bliver Zleep-hotellerne til Four Points Flex by Sheraton. I en pressemeddelelse påpeger Core Hospitality, at navneskiftet øger internationaliseringen af flere danske destinationer.

Core Hospitality oplyser, at mens Zleep har etableret sig i Danmark som en hotelkæde i økonomisegmentet, tager man nu springet ind i en ny kategori, hvor man kan supplere hotellernes profil med, hvad driftsselskabet kalder ”Sheratons globale standarder og pålidelighed.”

Navneskiftet giver også gæster adgang til Marriotts enorme loyalitetsprogram, Marriott Bonvoy, som tæller mere end 210 millioner medlemmer på verdensplan.

I pressemeddelelsen oplyser Core Hospitality, at Four Points Flex by Sheraton tilbyder prisbevidste forbrugere en hoteloplevelse på gode beliggenheder med fokus på simplicitet og værdi gennem design og service.

“De konverterede hoteller vil fokusere på disse fundamentale elementer ved at levere autentisk og venlig service, rene og behagelige værelser samt morgenmad og gratis internet for at sikre en effektiv og afslappende oplevelse til en god pris,” lyder det i pressemeddelelsen.

Loyalitetsprogram giver nye muligheder
Peter Haaber, der er administrerende direktør i Core Hospitality, kalder navneskiftet en strategisk beslutning, som sætter Core Hospitality i stand til at tilbyde noget helt særligt på det danske marked.

“Vi har altid haft fokus på at levere værdi og komfort, men med Marriotts distributionskraft og Bonvoys populære bonusprogram åbner vi døren til en verden af muligheder for vores gæster,” siger Peter Haaber.

Bonvoy-programmet giver gæster mulighed for at optjene og indløse point på mere end 9.000 hoteller verden over. Det betyder, at danske gæster kan optjene point på ophold herhjemme, som kan bruges på rejser til udlandet – for eksempel til overnatninger eller oplevelser i Londons O2 Arena, Berlins Uber Arena og Manchester Uniteds Old Trafford.

“Dette skifte handler om mere end blot et nyt navn. Det handler om at bringe dansk hoteldrift op på et internationalt niveau, hvor vi kan kombinere vores lokale ekspertise med Marriotts stærke varemærke og distributionskanaler. Nu kan ophold i store dele af Danmark bookes gennem Marriott.com og Marriott Bonvoy-appen,” siger Peter Haaber.

Har haft besvær med at positionere sig
Core Hospitality tilbagekøbte i sommeren 2024 Zleep-brandet i Danmark. I 2019 blev 51 procent af Zleep ellers solgt til Deutsche Hospitality (nu H World International), der året efter blev overtaget af kinesiske Huazhu Group, som stadig ejer varemærket uden for Danmark.

Til Turisme24.dk har Peter Haaber i forbindelse med annonceringen af navneskiftet tidligere oplyst, at valget er faldet på netop Four Points, fordi det er et konverteringsbrand. Det betyder, at de 14 danske Zleep-hoteller, der fredag skifter navn, kan fortsætte driften uændret. Der er ingen krav om, at eksempelvis en restaurant og konferencefaciliteter skal være en del af hotellerne.

Navneskiftet kommer dog også, fordi man har oplevet, at det kan være svært for Zleep-hotellerne at skille sig ud under det nuværende varemærke.

“Hovedformålet er at repositionere Zleep-hoteller. Jeg har gennem årene haft kæmpe besvær med at få markedet til at forstå, at Zleep altså ikke er det samme som CabInn- eller Scandic-hotellerne. Vi har bedre værelsesprodukter med bedre senge – vores produktniveau ligger højere end folks opfattelse af Zleep-brandet,” har Peter Haaber tidligere sagt til Turisme24.dk.

Core Hospitality driver i øvrigt ikke kun, hvad der indtil på fredag er de 14 danske Zleep-hoteller, og man har i forvejen erfaring med at arbejde under Marriotts brands.

Således driver man også to Moxy-hoteller i Norge, et Fairfield by Marriott og et Residence Inn by Marriott i København. Udover Marriott-hoteller driver man Kirk Suites i Vejle og A Place To Hotel i Esbjerg. For sidstnævnte hotel har man tidligere luftet idéen om at konvertere det til Marriott-varemærket Element by Westin.

Man har også nogle projekter i pipeline. Det drejer sig om Moxy Aarhus og Four Points Flex by Sheraton Glostrup.

I sig selv er Core Hospitality en white label-operatør, som er uafhængig af varemærker. Det giver fleksibilitet i forhold til, at man kan drive alle hoteltyper og dermed implementere og drive præcis det koncept, der passer bedst til ejendommen og beliggenheden, påpeger Core Hospitality.

 

Relaterede artikler:

Derfor bliver danske Zleep-hoteller til Marriott-brand

Zleep bliver til Marriott-brand

Nyt dansk dobbelt-hotel skal igen have ny direktør