Feriehus ved Vesterhavet. Foto: Flying October | Destination Vesterhavet.

Erfarne folk stifter nyt udlejningsbureau

Vestkysten har fået et nyt feriehusbureau skabt af erfarne kræfter i turistbranchen. Målet er at skabe et bureau med høj service og fleksibilitet, lyder det fra stifterne.

En ny feriehusudlejer har set dagens lys på Vestkysten. Axelgaard Feriehuse, som har base i Henne og Houstrup, søger at skabe fleksibel og nærværende udlejning, og bag står et erfarent hold, lyder det fra bureauet i en pressemeddelelse.

”Vi er utrolig stolte af at præsentere Axelgaard Feriehuse som et nyt og friskt pust på markedet for sommerhusudlejning. Vi har lyttet til ønskerne fra både feriegæster og sommerhusejere, og vi tror på, at vi med vores tilgang til fleksibilitet og nærhed vil ramme plet og udfylde et hul i markedet,” fortæller direktør og medstifter Lars Ravnholt. Direktøren kommer fra en stilling som HR og Kommerciel chef hos Destination Vesterhavet og har tidligere været bureauchef for Købmand Hansens Feriehusudlejning.

Lars Ravnholt fortæller, at Axelgaard Feriehuse i sin filosofi prøver at svare på nogle af de ønsker, som både husejere og gæster giver udtryk for.

”Gæsterne skal frit kunne vælge, hvornår de vil holde sommerhusferie, og husejerne skal have friheden til selv at bestemme, hvornår og hvor meget deres sommerhus kan bookes. Vi vil øge nærheden til husejerne gennem besøg fra dygtige ejerrådgivere mindst én gang om året. Dette skal sikre lønsomhed, optimerede udlejningsbudgetter samt glade gæster i husene,” siger han.

Stiftet af erfarne folk fra turistbranchen
Axelgaard Feriehuses hold består ud over Lars Ravnholt af Tom og Maren Axelgaard samt Mie Lykke Jensen, som ejer og driver virksomhed Axelgaard.org ApS i Henne, som blandt andet driver landejendommen Axelgaard Resort med en kapacitet på 50 personer.

Desuden bidrager nordjyske kræfter gennem By Sommerhuse ApS, hvor direktør og medejer Martin Nymark har over 25 års erfaring med sommerhusudlejning, oplyser Axelgaard Feriehuse.

”Vi har ingen forretning uden vores husejeres boliger, eller hvis gæsterne får en dårlig oplevelse. Vores mål er derfor at skabe en platform, hvor husejere føler sig respekteret og kyndigt vejledt, og hvor feriegæster føler sig hjemme og serviceret. Vi tilbyder hjælp og vejledning fra erfarne ejerrådgivere, som kender både huse og husejere samt de værter og værtinder, der besøger gæsterne. Dette praktiserer vi allerede fra Blokhus til Lønstrup med stor succes i By Sommerhuse,” fortæller Martin Nymark.

Axelgaard Feriehuse oplyser, at man går efter at skabe et højt serviceniveau og en platform, hvor både feriegæster og sommerhusejere kan føle sig trygge og værdsatte. Værter og værtinder vil besøge såvel gæster som husejere, og ved ankomst vil ferieboligerne være rengjorte og indbydende med opvarmede rum, kølige drikke i køleskabet og friskt linned på sengene, og man har en døgnåben hotline, hvis der skulle op stå pointer.

 

Relaterede artikler:

Digital feriehusudlejer: Det er dyrt at kæmpe imod giganter

Oplever stor interesse for at leje feriehuse ud

Feriehusbureauer går sammen om hollandsk fremstød