Knap 900 mødeplanlæggere har vurderet en række hoteller og konferencecentres varemærke. Vinderen er en gammel kending, der nu har stået øverst på taburetten seks år i træk.
Siden 2019 har virksomheden MyResearch årligt foretaget en undersøgelse ved navn MyImage Venue, hvori man adspørger en række mødeplanlæggere om deres holdning til forskellige danske konferencecentre.
Virksomheden undersøger blandt andet kendskabsgraden, mødeplanlæggernes præferencer, stedernes image samt den overordnede tilfredshed.
Derudover er stederne også blevet vurderer via det såkaldte Brand Power Index, hvor man ved hjælp af en række faktorer såsom kundernes kendskab, opfattelse og loyalitet forsøger at fastslå, hvor stærkt et givent varemærke er.
I år har MyResearch kigget nærmere på 42 venues, og undersøgelsen atter en gang foretaget i samarbejde med Danske Konferencecentre. Dataene blev indsamlet online mellem uge ni og 11 via e-mails samt fra YouGov, og 890 mødeplanlæggere har deltaget i årets udgave, oplyses det.
Stryger til tops for sjette gang
Skal man tale om at sidde solidt på tronen i denne sammenhæng, må man nødvendigvis nævne Marienlyst Strandhotel. For sjette gang i træk blev Helsingør-hotellet vurderer som værende det stærkeste brand i undersøgelsen.
Dernæst følger Tivoli Hotel & Congress Center, der har taget et solidt skridt fremad i og med, at det landede en 15. plads i sidste års udgave af MyImage Venue, mens CPH Conference – DGI Byen veksler positionen som nummer fem på 2024-listen til en tredjeplads i år.
Derudover har MyResearch også udpeget årets højdespringere, som er de konferencecentre, der har haft den største procentuelle fremgang i Brand Power Index. Her er det Copenhagen Marriott Hotel, der er endt på førstepladsen.
I hælene på hotellet følger Scandic Copenhagen og Vingsted Hotel & Konferencecenter ved Vejle, mens AC Hotel Bella Sky Copenhagen samt Tivoli Hotel & Congress Center indtager henholdsvis fjerde- og femtepladsen.
Jysk hotel breder sig
I forbindelse med undersøgelsen er de adspurgte mødeplanlæggere blevet bedt om at svare på hvilke hoteller og konferencecentre, som de mener matcher med otte udsagn. De steder, som flest har nævnt i de enkelte kategorier, er kåret som årets vindere.
Planlæggerne svarer, at CPH Conference – DGI Byen har god beliggenhed, Vingsted Hotel & Konferencecenter har konkurrencedygtige priser og IDA Conference fremhæves for stedets lokaler.
Flest nævner Vingsted Hotel & Konferencecenter, når de adspørges om, hvor man finder gode tekniske faciliteter samt hvilket sted, der kan kategoriseres som en dygtig sparringspartner, hvorimod MBK vurderes som værende fleksible og servicemindede.
Hindsgavl Slot har ifølge mødeplanlæggerne god mad, mens Marienlyst Strandhotel er dygtige til at skabe unikke oplevelser.
Relaterede artikler:
Strandhotel er stærkeste brand for femte år i træk

TURISME24.DK Nyt om turisme i Danmark


