Rasmus Friis Sørensen. PR-foto.

Sætter fokus på ny strategi til turismedag

Destination Limfjorden inviterer til møde i oktober. Her bliver der sat fokus på en ny strategi, som skal sikre fremtidens turismevækst i destinationen.

Den 21. oktober inviterer Destination Limfjorden den lokale turistbranche i medlemskommunerne på besøg til Turismedag på Kulturcenter Skive.

Fra Destination Limfjorden lyder det, at man er ved at sammensætte programmet, men at der særligt vil være fokus på en ny destinationsstrategi.

Den blev godkendt før sommerferien, og på dagen vil destinationsselskabet forklare, hvorfor strategien tager sig ud, som den gør, og hvad man forventer af fremtiden.

”Strategien sætter nye barrer for vækstmulighederne som turistvirksomhed her ved Limfjorden. Den sætter ambitioner for et nyt samarbejde om markedsføring, samarbejde om vores landdistrikter og ikke mindst det tværkommunale destinationssamarbejde, som skal være med til at forløse turismevæksten i de kommende mange år,” siger Destination Limfjordens direktør, Rasmus Friis Sørensen.

Taler om forretning og fremtid
På Turismedag 2025 kommer Destination Limfjorden også til at sætte fokus på eksempler fra den virkelige verden.

Her vil man zoome ind på lokale virksomheder, som eksperimenterer med at finde nye veje at gå i forhold til at styrke forretningen og skabe nye kundestrømme.

Man vil også tale om fremtiden, navnlig hvordan turistbranchen i Destination Limfjorden kan sikre, at man er relevant for målgrupper, og hvem målgrupperne i det hele taget er.

”Der kommer blandt andet folk, som har været med til at skabe miljøet i Billund omkring Legoland Billund Resort, som vil give inspiration til, hvordan vi kan gribe sådan en opgave an her ved Limfjorden,” fortæller Rasmus Friis Sørensen.

Oplever vækst
Turismemæssigt går det i øvrigt ganske godt for Destination Limfjorden. Tidligere i år kunne man således fejre, at man i destinationens område Skive, Struer og Morsø oplever en vækst, som er større end landsgennemsnittet.

Sammenlignet med året før kunne man i 2024 således mønstre en vækst på fire procent i antallet af overnatninger. Til sammenligning lød landsgennemsnittet på to procent sidste år.

Destinationen har tidligere oplyst, at stigningen både stammer fra flere danske og udenlandske gæster. Heriblandt de tyske tilrejsende, der sammen med besøgende fra andre dele af Danmark er områdets vigtigste marked.

 

Relaterede artikler:

Slår landsgennemsnittet: “Det er meget positivt”

Vil sætte fokus på landsbyer ved Limfjorden

Destination rykker ind på rådhus