Paris. Foto: Office de Tourisme de Paris.

Dansk destination gør klar til at vise sig frem til OL

Når VisitDenmark tager til Paris under årets Olympise Lege for at promovere Danmark, bliver det i selskab af flere destinationsselskaber. Ét af selskaberne er Destination Vadehavskysten, som tror, at tilstedeværelsen vil skabe resultater.

Denne sommer løber De Olympiske Lege af stablen i Paris, og under legene kommer VisitDenmark til at så for at vise danske styrkepositioner frem under den store sportsbegivenhed.

Sammen med Erhvervsministeriet står organisationen bag et danmarksfremstød, som har livskvalitet som hovedtema, og som finder sted ved Danmarkshuset i Paris og i den danske kirke, Frederikskirken, i perioden fra den 26. juli til den 11. august 2024.

Men VisitDenmark og Erhvervsministeriet tager ikke alene, til Paris for med ministeriet følger også flere danske destinationsselskaber herunder Destination Vadehavskysten, hvor man er gået i gang med forberedelserne til at repræsentere destinationens område i Danmarkspavillonen.

”Danmarkspavillonen er en stor brandingplatform, hvor Vadehavskysten vil få stor eksponering og være synlig over for forventeligt 75.000 franske/internationale gæster samt en lang række journalister,” skriver Destination Vadehavskysten i en pressemeddelelse.

Her fremgår det også, at destinationsselskabet estimerer, at Danmarkspavillonen kommer til at generere en forventet presseværdi på 20 millioner kroner, samtidig med, at arbejdet i Paris også vil fokusere på at skabe samarbejdsaftaler med franske turoperatører.

OL har før skabt interesse om Danmark
VisitDenmark har tidligere oplyst, at fremstødet i Paris bygger på gode erfaringer, man har gjort sig fra OL i Rio de Janeiro i 2016 og i London i 2012, hvor organisationen stod bag lignende projekter.

Her havde VisitDenmark held med at skabe stor opmærksomhed i de internationale medier, og flere hundrede tusinde fra hele verden besøgte den danske pavillon. Et tilsvarende projekt var planlagt til OL i Tokyo, men det måtte aflyses i forlængelse af covid-pandemien.

”OL er et af verdens største udstillingsvinduer og en helt særlig og unik begivenhed, der tiltrækker internationale medier, beslutningstagere og millioner af besøgende fra hele verden. Ved at skabe en pavillon midt i Paris, hvor rigtig mange mennesker hver dag passerer forbi, har vi mulighed for at skabe opmærksomhed og fortælle mange af de gode historier om Danmark og om danske løsninger, dansk livskvalitet og vores måde at være på,” udtalte VisitDenmarks administrerende direktør, Katja Moesgaard, i starten af februar om arbejdet under årets OL.

 

Relaterede artikler:

VisitDenmark vil vise danske styrkepositioner til OL

Aarhus håber på eksponering for millionvis af seere med VM

Mesterskaber kommer til Horsens: Får stor betydning for turismeomsætningen