Camping- og outdoorsektorens brancheorganisation må sige farvel til deres direktør. Han søger nye græsgange, men mener, at organisationen står stærkt.
Siden 2022 har det været Niels Frederik Lund, som har stået i spidsen for brancheforeningen Camping Outdoor Danmark, som varetager interesserne for danske virksomheder i netop camping- og outdoorsektoren.
På LinkedIn skriver Niels Frederik Lund, at han dog nu har valgt at stoppe efter tre år på posten for at søge nye udfordringer. Han mener dog, at han forlader en ganske stærk organisation.
”Camping Outdoor Danmark står solidt: Vi er en samlende kraft i den danske campingbranche; vi har medlemsfremgang, vi udøver betydelig politisk indflydelse, og vi har en stærk stemme hos kommuner, destinationer, styrelser og i medierne,” skriver han.
Udtrykker taknemmelighed
Fra den afgående direktør lyder det også, at han er glad og stolt over det, han har opnået i sin tid i campingorganisationen. Noget han særligt tilskriver Camping Outdoor Danmarks medlemmer og medarbejdere.
”Jeg er dybt taknemmelig for at have haft fornøjelsen af at bestride denne stilling. Det har givet mig mulighed for at arbejde med rigtig spændende opgaver og nogle utroligt engagerede mennesker. Det har været lærerigt, inspirerende og givende,” skriver han desuden.
Niels Frederik Lund oplyser i øvrigt, at han søger en stilling, hvor han sammen med andre mennesker vil kunne skabe forskel og forandring, og at han gerne mødes med interesserede.
En tung profil
Med Niels Frederik Lunds jobskifte er det i øvrigt en tung og vidende profil, som Camping Outdoor Danmark mister.
Før han kom til brancheorganisationen, var han lektor i digitalføring hos Erasmus-universitetet i Rotterdam, han har også undervist på andre universiteter og har i øvrigt rådgivet i forhold til at få Stevns Klint optaget på UNESCOs verdensarvsliste. Samme sted har han også rådgivet i turismeudvikling og destinationsmarkedsføring.
Han har også arbejdet hos rejsebureauer som Albatros Travel og Gislev Rejser, hvor han blandt andet har arbejdet med produktudvikling.
Niels Frederik Lund er ph.d. i turismeledelse fra University of Surrey, og han har i øvrigt også en kandidatgrad i historie fra Aarhus Universitet.
Relaterede artikler:
Tidligere Momondo-chef skal markedsføre Nordsjælland

TURISME24.DK Nyt om turisme i Danmark


