Sixt i Billund Lufthavn. (Foto: Sixt Danmark | PR)

Biludlejer ruller ny løsning ud i Billund Lufthavn

Et nyt tiltag skal medvirke til, at kunderne fremover skal være mindre afhængige af åbningstider, ligesom eventuelle flyforsinkelser ikke skal få læsset til at vælte, fortæller Sixt Danmark.

Selvom uvejr i Holland gør, at passagererne først lander flere timer senere end planlagt i Sydjylland, skal det ikke være ensbetydende med, at man ikke kan få udleveret nøglerne til de fire hjul, som man har reserveret, mener Sixt.

Derfor introducerer selskabet fra mandag den 28. april en såkaldt Fast Track Premium-løsning i den jyske lufthavn. Det vil sige, at udlejningsselskabet indfører en døgnåben afhentningsservice i parkeringshuset, der ligger lige på den anden side af vejen i forhold til ankomsthallen.

Sixt forklarer, at fordelen ved det – i udlejerens optik – er, at kunder dermed ikke behøver tage hensyn til om deres fly er forsinket, eller om de når frem indenfor kontorets åbningstider, da nøglerne til bilen udleveres døgnet rundt af personalet i parkeringshuset, hvor bilen holder klar.

Benyttes allerede i København
Ifølge Henrik Isaksen, der er administrerende direktør for Sixt Danmark, er det erfaringer fra landets hovedstadslufthavn, som er skyld i, at Fast Track Premium-løsningen nu rulles ud.

“Vi ved, at tid og fleksibilitet er altafgørende for vores kunder. Det gælder særligt i lufthavne, hvor man gerne vil hurtigt videre. Vi har allerede haft stor succes med en lignende løsning i Københavns Lufthavn, og derfor giver det kun god mening at udvide konceptet til Billund.”

Kom på kant med hinanden
Da det nye biludlejningscenter åbnede i Billund Lufthavn henimod slutningen af sidste år, var det et symbol på, at lufthavnen og de biludlejningsselskaber, der er til stede her, for alvor havde begravet stridsøksen efter en uoverensstemmelse.

I 2022 blev de nemlig uenige om fremtiden, da Billund Lufthavn ønskede, at biludlejernes kontorer skulle land side-delen af terminalen således, at en større del af pladsen i området før sikkerhedskontrollen kunne benyttes til butikker og restauranter.

Den beslutning fik Avis, Enterprise, Europcar, Hertz og Sixt til at komme med en række udtalelser i pressen, hvor de ytrede en vis kritik.

Kan tydeligt mærkes
Sidenhen er parterne nået til enighed, og selskaberne er godt tilfredse med, at de nu holder til i det nybyggede Car Rental Center, som ligger tæt på terminalbygningen. Filialchef Edwin Apel fra Sixt Billund Lufthavn, slår fast, at de nye rammer afspejler sig positivt i kundetilfredsheden.

“Vi kan tydeligt mærke, at kunderne sætter pris på det nye setup, og for at optimere det endnu mere introducerer vi vores Fast Track Premium-løsning,” siger filialchefen.

”Vi har mange kunder, der lander i alt fra tidlig morgen til sen aften, hvilket gælder både ferierejsende og erhvervsfolk med stramme tidsplaner. I Billund handler det ofte om at komme hurtigt videre, og her vil vores nye initiativ gøre en kæmpe forskel.”


Relaterede artikler:

Biludlejer vil køre på ren el i 2030

”Nyt biludlejningscenter giver bedre kundeoplevelse”

Biludlejer klar med Danmarks første skadescanner