Pia Kirkeskov Andersen. (PR-foto).

Tivoli henter ny kommerciel direktør

Efter at den tidligere kommercielle direktør har søgt nye græsgange, har Tivoli hentet en ny profil med international erfaring til stillingen. Hun tilfører tung strategisk indsigt, lyder det.

Tivoli har hentet en ny kommerciel direktør, som man beskriver som en kvinde med “tung strategisk indsigt og klare kompetencer inden for digitalisering, transformation og kommerciel udvikling.” Det drejer sig om Pia Kirkeskov Andersen.

Hun har blandt andet mange års erfaring fra McKinsey som konsulent, flere internationale jobs i blandt andet Singapore, New York, Sydney og London og erfaring som iværksætter. Derfor mener Tivoli, at hun er den rigtige til at varetage jobbet som kommerciel direktør.

Tivoli har fokus på vækst i antallet af gæster i de kommende år. Det gælder både det klassiske besøg i Haven, men også nye formater beslægtet med kerneforretningen, oplyser Tivoli i en pressemeddelelse. Attraktionen mener, at Pia Kirkeskov Andersen kan bidrage til at styrke udviklingen, blandt andet Tivolis digitale ambitioner.

“Pia bliver en stærk leder på et helt centralt område – og bliver del af en virksomhed, der er inde i en rigtig god udvikling. Tivoli står foran en fortsat transformation de kommende år, blandt andet med omfattende investeringer i Haven, der skal styrke vores markedsposition yderligere. Her bliver Pia med sin kommercielle erfaring og indsigt helt central i at indfri vores ambitioner. Og så bliver Pia en god makker og sparringspartner i vores udvidede direktion,” fortæller Tivolis administrerende direktør, Susanne Mørch Koch.

Tidligere direktør har søgt nye udfordringer
Pia Kirkeskov Andersen erstatter Niels Folmann, som har været kommerciel direktør siden februar 2022, og som nu har valgt at søge nye udfordringer, som Tivoli formulerer det.

Når hun tiltræder, består Tivolis direktion af administrerende direktør Susanne Mørch Koch og finansdirektør Martin Bakkegaard, mens den udvidede direktion ved Pia Kirkeskov Andersens tiltrædelse vil bestå af direktionen samt havedirektør Kasper Schumacher, kulturdirektør Frederik Wiedemann samt direktør for Byg & Udvikling Britta Lebeck Nissen.

“Jeg ser enormt meget frem til at blive en del af udviklingen af Tivolis allerede stærke kommercielle område. Det er et privilegium at træde ind i en virksomhed som Tivoli med en så fin historie, der trods et volatilt marked har vist evnen til at udvikle sig, investere og levere overbevisende resultater. Jeg glæder mig til, sammen med resten af organisationen, at forløse Tivolis store kommercielle potentiale,” siger Pia Kirkeskov Andersen.

 

Relaterede artikler:

Kendt hotel henter stjernekok

Destination Bornholm skifter direktør

”Synlighed er ikke det eneste, vi kan levere”