Flere uheldige sager har klæbet sig til DanCenter i den seneste tid. Det har resulteret i, at man nu ryster posen og giver en ny ledelse ansvaret for feriehusudlejerens aktiviteter på Bornholm.
Der er ingen tvivl om, at de seneste har været nogle turbulente år for DanCenter, hvor landets ældste feriehusudlejer ikke ligefrem har haft medvind men i stedet er blevet ramt af kritik fra sommerhusejere og -lejere samt leverandører.
Senest har kritikken koncentreret sig om Bornholm, hvor flere personer har beskyldt DanCenter for uretmæssig udlejning af ferieboliger, ligesom hoteldirektør Teva Kattan Tiensuu fra The Falcon Hotel oplevede udlejning på trods af, at der ikke var indgået en aftale med selskabet.
Nu tager DanCenter et skridt i retning af at få bragt ro over aktiviteterne på Bornholm, der af feriehusudlejeren betegnes som en strategisk vigtig ø. Håbet er, at man dermed både kan komme husejernes bekymringer i møde og forbedre driften.
Sidder i Indien
DanCenter oplyser, at det fremover vil være Elizabeth Hovidsen og Aayush Bagri, der vil stå for ledelsen af aktiviteterne på klippeøen.
Elizabeth Hovidsen har været ansat hos feriehusudlejeren i lidt over tre år og har siden maj sidste år haft titel af Senior Manager Sales Business Development. Siden sin tiltrædelse har hun blandt andet arbejdet med at opskalere driften og styre relationen til DanCenters husejere.
I 2019 købte den indiske koncern OYO, der blandt andet også driver hoteller, DanCenter, og det andet nye medlem af ledelsen – Aayush Bagri – kommer herfra. Han er direktør og chef for omsætning, ligesom han er den overordnede strategichef for DanCenters forretning.
Aayush Bagri har kontor i koncernens hovedkvarter, men ifølge en pressemeddelelse fra DanCenter er det meningen, at han skal arbejde tæt sammen med ledelsesteamet på Bornholm med henblik på at sikre en høj servicestandard samt at få strømlinet driften og implementeret bedre processer.
Adskillige udfordringer
Selskabet mener, at der et vækstpotentiale på Bornholm, da man oplever belægningsprocenter på 85 procent i sommermånederne, der dog falder til 45 procent i skuldersæsonen, og sidstnævnte ønsker DanCenter at løfte således, at man trækker flere kunder til året rundt.
Feriehusudlejeren vil med den seneste manøvre blandt andet slå fast, at øen i Østersøen spiller en vigtig rolle i turismen her til lands.
”DanCenter har stået over for adskillige udfordringer på Bornholm i den senere tid, og med det nye ledelsesteam, anerkender virksomheden Bornholms betydning for Danmarks turisme som en højprioriteret destination, der tiltrækker både danske og internationale besøgende,” lyder det.
Relaterede artikler:
Kritik af DanCenter tager til: ”Jeg blev chokeret”

TURISME24.DK Nyt om turisme i Danmark


