Bornholmslinjens færger er fortsat ladet med tilfredse passagerer. En ny undersøgelse vækker glæde hos transportministeren.
Passagerer, som går ombord på Bornholmslinjens færger, går fortsat fra borde som ganske tilfredse mennesker. Det viser den seneste halvårlige kundetilfredshedsmåling fra Transportministeriet.
Det er Molslinjen, som står for færgelinjerne til Bornholm fra Ystad og Køge gennem Bornholmslinjen. Kundetilfredshedsundersøgelsen er en del af Molslinjens kontrakt med staten.
Det er Analyse Danmark, som har foretaget undersøgelsen mellem 2. juli 2025 og 2. august 2025. Her har i alt 8.864 personer responderet på undersøgelsen, og de har givet karakter fra 1 (meget utilfreds) til 5 (meget tilfreds).
Transportminister roser
Molslinjen, der driver Bornholmslinjen, kan ifølge kontrakten med Transportministeriet pålægges en bod, hvis kundernes tilfredshed er lav. Er gennemsnittet under 3,5 for et kriterium, pålægges Bornholmslinjen en bod.
For Molslinjen er den gode nyhed, at man er et stykke fra en bod. Målingen viser således, at respondenterne giver høje karakterer til Bornholmslinjen.
Scoren ligger således på 4,3 ud af fem, hvilket er præcis samme niveau som sidste år, og hos transportminister Thomas Danielsen (V) vækker det tilfredshed:
”Færgebetjeningen af Bornholm er en stor og vigtig dagsorden, og det vigtigste er passagererne, som bruger færgen. Her er det positivt, at deres tilfredshed med turen helt konsekvent ligger meget højt. Det skal vi alle arbejde for at fastholde,” siger han.
Scorer højt på alle parametre
Transportministeriets undersøgelse viser også, at Bornholmslinjen får høje karakterer på alle de overordnede parametre, som undersøgelsen dækker. Ingen scorer lyder således på under fire.
Den personlige betjening får en score på 4,1 – lidt lavere end samme tid sidste år, hvor scoren lød på 4,2. Rengøring og vedligeholdelse scorer 4,1, præcis samme score som sidste år.
Som sidste år scorer kategorien ”færgen og adgang til færgen” 4, mens information og billetkøb også får præcis samme score som sidste år – nemlig 4,1.
Der er også lavet tilfredshedsmåling på Molslinjens ruter Bøjden-Fynshav og Samsø-Kalundborg, hvor den samlede tilfredshed er henholdsvis 4,3 og 4,0.
Relaterede artikler: