- TURISME24.DK - https://turisme24.dk -

Dansk markedsføring ender i britisk medie

En pressetur arrangeret af VisitDenmark og Destination Kystlandet har udmøntet sig i, at omtale af en del af de oplevelser, som destinationens område byder på, har fundet vej til The Guardian.

Danske krimiserier og begrebet hygge har tidligere hver især gået deres sejrsgang i Storbritannien, og data fra VisitDenmark peger da også på, at antallet af turister herfra løbende er steget i kølvandet på, at COVID-19-pandemiens rejserestriktioner og grænselukninger blev lempet og helt forsvandt.

Det er tilsyneladende især kystferie i Danmark for par, der ikke har børn, som til en vis grad er en eftertragtet måde at holde ferie på for briterne, lyder det. Netop denne interesse har flere aktører besluttet sig for at kapitalisere på med en markedsføringsindsats.

Derfor arrangerede VisitDenmark i samarbejde med Destination Kystlandet et pressebesøg således, at man kunne få kongeriget som rejsemål til at fremstå endnu klarere på lystavlen hos potentielle fremtidige turister fra Storbritannien, og det er lykkes at rette rampelyset mod Østjylland.

Har fået forskellige oplevelser
Organisationerne inviterede nemlig den britiske journalist og forfatter Dixe Wills på besøg i destinationens område, hvor han – sammen med sin partner Suzy Dixon – kunne tage del i en række af de oplevelser, som egnen byder på. Det er der nu kommet en artikel i The Guardian ud af.

Den britiske avis The Guardian er en velanskrevet en af slagsen. Den blev grundlagt i Manchester i 1821, og i dag udkommer den fortsat med en printavis, ligesom mediet også har etableret en stærk tilstedeværelse på internettet.

I førnævnte artikel fortæller Dixe Wills for eksempel om togturen til Danmark, Jørgensens Hotel, cykelruten Horsens Fjord Rundt, mødet med vilde kaniner på Endelave, et besøg på vingården Brandbygegaard samt en guidet rundtur i Fængslet i Horsens.

Opfatter det som en succes
Hos Destination Kystlandet hæfter man sig ved, at den britiske avis nu har bragt en historie, der muligvis kan medvirke til, at flere britiske turister vil søge uden for København og Aarhus, når de slår vejen forbi Danmark.

”Den stigende interesse fra internationale medier som The Guardian, bekræfter os i, at vores branding af destinationen har været succesfuld,” siger Helle Berthold Rosenberg, der er direktør for Destination Kystlandet.


Relaterede artikler:

Medie: Dansk ferieby er mere cool end de fleste

Kendt britisk medie sender roser til Nordsjælland

Dårlig medieomtale koster turister i Skagen