Nu har Danske Konferencecentre afsløret navnene på de fem hoteller, der er med i opløbet om titlen som Danmarks Bedste Venue, der er blevet vundet af Hotel Koldingfjord tre år i træk.
Mens Danske Konferencecentre har samarbejdet med analysehuset MyResearch om den årlige undersøgelse MyImage Venue siden 2019, har de to organisationer nu udvidet deres parløb således, at det også omfatter kåringen af årets bedste konferencehotel kaldet Danmarks Bedste Venue.
Hvor MyImage Venue har til formål at kåre det stærkeste varemærke blandt danske venues, drejer Danmarks Bedste Venue sig om at udpege de hoteller, der – med arrangørens egne ord – leverer de bedste kundeoplevelser og er i stand til at skabe stærke relationer til deres gæster.
Det stærkeste brand findes ved at man adspørger mødeplanlæggere om hvilke konferencecentre, der i deres optik passer på parametrene kendskab, image, præference, tilfredshed og den såkaldte Net Promoter Score, der måler, hvorvidt respondenterne vil anbefale det givne produkt.
I arbejdet med at udpege de nominerede til Danmarks Bedste Venue har analysehuset udelukkende fokuseret gæsternes oplevelse gennem kundetilfredshed samt Net Promoter Score. 890 mødeplanlæggere har givet deres besyv med.
Løfter sløret om knap en måned
I år var det Marienlyst Strandhotel, der for sjette gang i streg strøg til tops og blev kåret som vinder i MyImage Venue, og Helsingør-hotellet er da også en del af feltet, der kæmper om at blive udpeget som landets bedste venue.
Udover Marienlyst Strandhotel er Bautahøj Kursuscenter i Jægerspris, det fynske konferencecenter Severin ved Middelfart, Vingsted Hotel & Konferencecenter nær Vejle samt Hotel Koldingfjord, der har vundet prisen de seneste tre år, nomineret.
Kandidaterne må væbne sig med tålmodighed og vente i spænding en måneds tid endnu, da vinderen traditionen tro afsløres i forbindelse med en prisuddeling på Danske Konferencecentres Foreningsdag, der i år løber af stablen den 6. maj i DGI Byen.
Ikke blot en kåring
Marlene H. Sylvester-Hvid, der er direktør hos Danske Konferencecentre, fortæller, at dataene viser, at de nominerede ikke kun er kendte og foretrukne brands blandt planlæggerne, men også er lykkedes med at indfri deres gæsters forventninger.
”Det er imponerende at se venues, der både har en stærk markedsposition og samtidig leverer de bedste gæsteoplevelser,” lyder det fra direktøren.
”Vi ved, hvor meget arbejde der ligger bag at skabe en god oplevelse hver eneste gang. Derfor er det ikke bare en kåring, men en hyldest til dem, der lykkes med at sætte gæsten først og levere både kvalitet, nærvær og værdi.”
Relaterede artikler:
Kårer atter kendt hotel som landets bedste brand