Louise Ernst Stryger (PR-foto).

VisitDenmark henter ny chef til erhvervs- og mødeturismen

VisitDenmark ønsker at styrke erhvervs- og mødeturismen i Danmark. Derfor henter organisationen nu en erfaren profil, som får ansvaret for turismeformen.

VisitDenmark sætter en ny kvinde i front på erhvervsturismen. Den 3. februar tiltræder Louise Ernst Stryger nemlig som Head of Business Events. Det skriver organisationen på LinkedIn.

Hun kommer til VisitDenmark med 15 års erfaring inden for marketing og branding fra internationale virksomheder. Dermed besidder hun en kombination af strategisk indsigt og praktisk erfaring inden for erhvervs- og mødeturismen, som VisitDenmark har været på jagt efter.

Den erfaring inkluderer blandt andet ansvaret for internationale kongresser og videnskabelige møder hos Oticon Medical, en del af Demant-koncernen. Derudover har hun været en del af brandingprojekter, der har givet øget synlighed.

”Louise har strategisk tyngde til at fremhæve de erhvervsmæssige og tematiske styrkepositioner, og hendes store fokus på relationer og samspil gør hende til den helt rette til at løfte erhvervs- og mødeturismen i Danmark. Jeg er sikker på, at hendes stærke kompetencer og erfaring fra både branding og komplekse events vil styrke VisitDenmarks indsats på området markant,” siger Line Nøhr Kobzili, marketingdirektør i VisitDenmark.

En vigtig turismeform
Erhvervs- og mødeturismen spiller ifølge VisitDenmark en stor rolle i dansk turisme og bidrager til vækst og innovation. Derfor er turismeformen også gjort til en strategisk prioritet for at styrke indsatsen og tiltrække mere erhvervsturisme til Danmark.

Den nye chef vil få en central rolle i at udvikle en handlingsplan med nye initiativer, der styrker samarbejdet med alle samarbejdspartnere og sikrer en tydelig international profil, skriver VisitDenmark.

”Danmark har et stort potentiale inden for erhvervs- og mødeturismen, og jeg glæder mig til at arbejde for at styrke landets position internationalt. Med udgangspunkt i Danmarks unikke styrker og en stærk samarbejdsånd håber jeg at kunne bidrage til at udvikle området og skabe langsigtet værdi for både destinationer og partnere,” udtaler Louise Ernst Stryger.

 

Relaterede artikler:

Erfaren profil skal fremme dansk mødeturisme

VisitDenmark: Oktobertal peger mod helårsturisme

VisitDenmark opgiver arbejdet i Kina