Velkommen til Danmarks nye turismemedie

TURISME24.DK er navnet på et nyt digitalt branchemedie for turisme- og oplevelsesindustrien i Danmark. Mediet indgår sammen med CHECK-IN.DK og STANDBY.DK i Travelmedia Nordics portefølje af nichemedier.

Rejse- og turismebranchen i Danmark spænder vidt. Transportselskaberne bringer fritids- og erhvervsturister til landet og sørger samtidig for, at danskerne kan rejse på fritids- og erhvervsrejser i udlandet.

I forhold til den indenlandske turisme står den danske turisme- og oplevelsesindustri samlet set for fem procent af det danske bruttonationalprodukt, har en omsætning på mere end 100 milliarder kroner og beskæftiger mere en 100.000 danskere. Turismen er med andre ord meget vigtig for det danske samfund.

Derfor fortjener branchen sit eget medie med fair og kritisk journalistik, hvorfor TURISME24.DK nu har set dagens lys. TURISME24.DK er et nyt digitalt branchemedie for turisme- og oplevelsesindustrien i Danmark. Mediet udspringer fra STANDBY.DK, der hidtil har beskæftiget sig med rejser og turisme på generelt niveau og samtidig har favnet både indlands- og udlandsturisme.

Det nye branchemedie indgår sammen med CHECK-IN.DK og STANDBY.DK i Danmarks største digitale medieunivers om luftfart, rejser & turisme og drives af Travelmedia Nordic ApS.

Redaktion med branchekendskab
TURISME24.DK er et medie for de mange ansatte i den danske turisme- og oplevelsesindustri, der gerne vil have de seneste nyheder om branchen, hvilket kræver en daglig nyhedsopdatering med aktualitet og baggrund. Den opgave har Travelmedia Nordic taget på sig.

Dermed vil TURISME24.DK blive drevet af en virksomhed med journalister, der har et stort kendskab til branchen. Det afspejles også i indholdet på mediet, der er opdelt efter de emneområder som branchen normalt identificerer sig med. Udover de 19 danske destinationsselskaber er det eksempelvis storbyturisme, møde- og erhvervsturisme, kyst- og naturturisme samt hele overnatningssektoren, der omfatter hoteller og konferencecentre, feriecentre, ferieboliger, camping og vandrerhjem.

Herudover er der også kategoriseret indhold om bæredygtighed, som kommer til at spille en endnu større rolle i det fremtidige turisme- og oplevelseserhverv. Endelig er navnenyt og en debatsektion også en del af indholdet, hvilket er naturlige områder for et levende branchemedie.

Mediet finansieres ligesom de to søstermedier primært via abonnementsindtægter samt salg af jobannoncer. I forvejen har CHECK-IN.DK og STANDBY.DK tilsammen det førende jobmarked for rejse- og luftfartsindustrien i Danmark. Et jobmarked, der tiltrækker både aktive og passive jobsøgere.

Masser af indhold
På premieredagen for TURISME24.DK fortæller vi om en sjællandsk kommune, der har prioriteret velfærd før turisme og således har valgt at droppe kommunes turismeindsats. Vi har også talt med Legolands direktør for at høre om forlystelsesparkens erfaringer med at holde juleåbent for første gang.

Derudover har vi haft haft en medarbejder til nøgleoverdragelsesceremonien på Comwell Bygholm Park i Horsens, og her fortæller hotelchefen, at man stadig skal kunne mærke, at det er et herregårdshotel.

Dette og meget mere finder du på TURISME24.DK. Artikelarkivet rummer nemlig allerede over 2.300 historier, der har været bragt på STANDBY.DK de seneste fem år, så der er allerede en god grund til at gå på opdagelse i de mange læseværdige historier, der er blevet omkategoriseret.

Det er muligt at følge opdateringer på det nye medie ved at tilmelde sig det gratis elektroniske nyhedsbrev, der udkommer på alle hverdage kl. 07.00. Herudover kan nyhedsopdateringer også følges på LinkedIn og Facebook.

 

Rigtig god læselyst!

Ole Kirchert Christensen
Adm. direktør, Travelmedia Nordic