Trods den fysiske mødeaktivitet er faldet markant under krisen, deltog 727 mødeplanlæggere i årets MyImage Venue fra Danske Konferencecentre. Marienlyst vandt som stærkeste varemærke.
”Vi havde trods alt nogle gode måneder sidste år – selvom det lige nu føles som om, at der har været lukket et helt år,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid, direktør for Danske Konferencecentre, til STANDBY.DK
Dermed kunne årets MyImage Venue-undersøgelse gennemføres. Her kunne de 727 deltagende mødeplanlæggerne vurderer 73 danske venues på en lang række områder.
Analysen af mødestederne i den danske møde- og eventbranche udarbejdes af MyResearch i samarbejde med Danske Konferencecentre. Analysen er et værktøj som venues kan anvende i udviklingen af deres produkt og markedsføring.
Resultaterne er nu kommet, og de viser, at Marienlyst Strandhotel ved Helsingør igen i år kom ind som nummer et i kategorien stærkeste Brand Power, fulgt af Tivoli Hotel & Congress Center og Hotel Vejlefjord.
Det oplyser Danske Konferencecentre i en pressemeddelelse. Foreningen har over 100 medlemmer.
De to andre hovedkategorier er Brand Position, der bygger på, hvordan venuet bedømmes på ni parametre. Denne liste toppes af MBK fra København, fulgt af Severin Kursuscenter ved Middelfart og Best Western Plus Hotel Fredericia.
Listen over Kundetilfredshed toppes af Marienlyst Strandhotel fulgt af Skanderborg Park og Storebælt Sinatur Hotel og Konference.
Flest digitale møder i år
Analysen fra Danske Konferencecentre fortæller også, hvilke mødeformer, mødeplanlæggerne forventer at booke i år. Forventningen går på 37 procent fysiske møder, 51 procent digitale møder og 12 procent hybridmøder.
”Når vi spørger, hvornår antallet af bookinger er tilbage til niveauet fra før COVID-19, svarer 39 procent, at de forventer, at det først bliver i første halvår 2022, mens fem procent angiver, at vi aldrig kommer tilbage til samme niveau,” oplyser Danske Konferencecentre.
Relaterede artikler:
Vil holde fysisk event for møde- og rejsebranchen