Small Danish Hotels skrotter hotelmapper på papir til fordel for digital løsning. PR-foto: Claus Haagensen.

Sparer 270 ton papir med digital gæsteplatform

Small Danish Hotels sender kædens hotelmapper på pension. I stedet skal en digital løsning nu stå for den information, gæsterne får udleveret.

Spørgsmålene er mange, når en gæst tjekker ind på et hotel. Hvornår er der morgenmad, er der gratis WIFI, hvad tid skal jeg forlade værelset?

Hos Small Danish Hotels er den information indtil nu blevet leveret i en hotelmappe. Men dén løsning betyder også, at kæden bruger 65-70 kilo papir per værelse om året. Med 4.000 værelser under sit navn betyder det, at Small Danish Hotels hvert år bruger 270 ton papir på deres hotelmapper alene.

Men det skal nu være fortid, skriver kæden i en pressemeddelelse. Derfor har man indledt et samarbejde med virksomheden DigitalGuest, og i fremtiden får gæsterne hele informationsmappen for på mobilen.

”Vi er i gang med en digitalisering i Small Danish Hotels, der både styrker kædens bæredygtige profil og løfter hoteloplevelsen. Vi bruger ikke en regnskov af papir, og vi får nye indsigter til at videreudvikle kædens serviceprofil,” siger Finn Kræfting, som er administrerende direktør i Small Danish Hotels.

Mere end bare information
Gæsteplatformen fungerer ved, at gæsten modtager en SMS op til sit ophold, som giver adgang til gæsteplatformen. Derfor slipper gæster for at downloade en app. Det er heller ikke kun informationen fra den snart pensionerede hotelmappe, som gæsterne har adgang til.

De kan blandt andet bestille roomservice, booke bord i restauranten og få målrettede informationer, allerede inden de ankommer til hotellet.

”Det personlige møde med gæsten vægter stadigt højt, men gennem den digitale platform kan vi kommunikere med gæsten og skræddersy informations-flowet, så det matcher både gæstens og hotellets behov,” fortæller Finn Kræfting.

Populær løsning
DigitalGuest leverer i dag softwareløsningen til gæsteservice på hvert tredje hotel i Danmark og på mere end 32.000 hoteller verden over. primært i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Gæsteplatformens skaber, Christian Markedal, fortæller, at information på mobilen efterhånden er den mest gængse forventning hos hotelgæster.

”De fleste mennesker er vant til at finde hurtige svar på mobilen. Vi forventer en digital håndtering alle steder, og det gælder også på et hotel. Folk vil have målrettede informationer og ikke bruge tid på at bladre en ligegyldig hotelmappe igennem. Samtidig kan hotellet via platformen løbende inspirere gæsten med oplevelsestilbud og services, der kan øge omsætningen for hotellet, siger han.

 

Relaterede artikler:

Blød åbning af nyt hotel i København

Arthur Hotels: Service handler om omsorg

Gammel bygning en fordel for nyt hotel