Hilton passerede i år én million hotelværelser. Med i tallet er dette, et af de 130 værelser på firestjernede Hilton Garden Inn Faroe Islands, der åbnede i oktober ved Torshavn. PR-foto.

Så har Hilton over én million hotelværelser

2020 blev året, hvor et af verdens mest kendte hotelvaremærker for første gang passerede én million værelser, blandt andet på Færøerne med åbningen af Hilton Garden Inn Faroe Islands.

Her i årets sidste kvartal kom Hilton-koncernen for første gang over én millionhotelværelser fordelt på gruppens nu mere end 6.300 hoteller og resorts i 118 lande og territorier verden over og i alt 18 hotelvaremærker.

Et af disse varemærker er Hilton Garden Inn, der i oktober åbnede på Færøerne med 130 værelser. Det nye firestjernede hotel ligger ved hovedstaden Torshavn og er opført af det færøske flyselskab, Atlantic Airways.

Ydermere har Hilton i sin pipeline 2.640 hoteller med over 408.000 værelser på vej de kommende år.

Selv om Hilton har passeret én million hotelværelser, er der stadig et stykke op til den største hotelkæde i den vestlige verden. Det er Marriott International med foreløbig tæt på 7.600 hoteller med 1,4 millioner værelser fordelt på 30 hotelvaremærker.

Siden Hilton åbnede sit første hotel for nu 101 år siden, har kæden gennem årene haft tre milliarder overnattende hotelgæster.

Masser af udfordringer i 2020
I en pressemeddelelse skriver Hilton, at coronaen i 2020 har været den hidtil største udfordring i koncernens historie.

Coronakrisen har også betydet mange nyskabelser i Hilton-koncernen. Herom siger Chris Nassetta, koncernchef for Hilton i pressemeddelelsen:

”2020 blev et år som ingen andre, men trods de utrolige udfordringer har vores medarbejdere og hoteloperatører vist, at Hilton ikke er til at stoppe.”

Blandt de mange nye tiltag under coronakrisen har Hilton lanceret Hilton CleanStay med øget fokus på rengøring af hotelværelserne; der er udrullet programmer for at holde møde- og konferenceområder ekstra rene gennem programmet Hilton EventReady with CleanStay ligesom Hilton har søsat nye politikker for aflysninger og ombookinger og reduceret den fysiske kundekontakt.

Hilton har også måtte opsige tusindvis af ansatte under coronakrisen, men har iværksat programmer, hvor de fyrede kan finde ny beskæftigelse uden for rejsebranchen.

Hilton har på hjemmemarkedet i USA i samarbejde med American Express doneret en million hotelværelser til for eksempel frontlinjemedarbejdere på hospitaler, så de kunne overnatte på hotel og ikke skulle tage hjem, hvis der for eksempel var en coronasmittet i husstanden.

I den mindre afdeling har Hilton offentliggjort opskriften på den chokoladekage, gæsterne får når de checker ind på varemærket DoubleTree by Hilton, dermed kan interesserede gæster i princippet bage kagen hjemme i privaten.

Relaterede artikler:

”Wow, der er godt nok mange flypassagerer”

Så åbnede Hilton på Færøerne

International kæde får 5-stjernet hotel i København