JJ Paulo er én af de danske musikere, som har givet koncert på Champs-Élysées som en del af markedsføringen af vores land. (PR-foto | VisitDenmark).

Oplever interesse for Danmark under OL

VisitDenmark er taget til Paris for at markedsføre Danmark under De Olympiske Lege. Nu fortæller organisationen, at markedsføringsarbejdet i Frankrigs hovedstad går godt.

VisitDenmark melder om kødannelse på den kendte gade Champs-Élysées i Paris. Det skyldes, at organisationen oplever stor interesse for den danske pavillon, som man har sat op på gaden, og som hver dag tiltrækker omtrent 2.000 gæster.

”Jeg er blæst bagover af, hvordan gæsterne har taget imod pavillonen. Folk bliver her meget længere, end vi havde regnet med. De går i dybden med hele udstillingen og fortæller os bagefter, at de har et meget bedre kendskab til vores lille land,” siger Katja Moesgaard, VisitDenmarks administrerende direktør i en pressemeddelelse.

Danmarks-pavillonen formidler Danmark for et internationalt publikum, og der sættes blandt andet fokus på høj livskvalitet, design, madkultur, sundhed og den grønne omstilling.

Fremviser danske brands og dansk kultur
VisitDenmark er ikke taget alene til Paris. Med sig har man blandt andet destinationsselskaberne Wonderful Copenhagen, Destination Bornholm, Destination Trekantområdet, Destination Fyn, Destination Sjælland og Destination Vadehavskysten.

Man har også en række danske brands med sig såsom produkter fra Lego, SunLolly, Faxe Kondi og Mikkeller, ligesom prominente gæster holder talks og musikere som Brimheim, Lydmor og Teitur giver koncerter. Katja Moesgaard fortæller, at danske musikere allerede har fanget opmærksomheden blandt OL’s gæster.

”JJ Paulo fik lov til at indtage selve Champs-Élysées en varm eftermiddag, hvor han fik hele gaden til at danse. Og vores Lego-væg med blomster har fået rigtig meget opmærksomhed på de sociale medier, og det har gjort, at folk står i lange køer for at få lov til at bygge deres egne blomster. Heldigvis løber vi ikke tør for LEGO-klodser,” siger hun.

VisitDenmark oplyser i øvrigt, at mens der har været mange danskere og franskmænd på besøg, har amerikanere, tyskere og briter også besøgt pavillonen. Man oplyser samtidig, at 77 procent af de udenlandske gæster svarer, at de overvejer at besøge Danmark inden for den nærmeste fremtid. Danmarks-Pavillonen har åbent hver dag klokken 11-22 til og med den 11. august.

 

Relaterede artikler:

VisitDenmark tager et stykke Danmark med til Paris

Klipper snoren til Danmarks fremstød under OL

H.C. Andersen flytter ind på Champs-Élysées